Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETPCSO0DLP220035-P-700 Studiedag blended leren en afstandsleren

Ben jij benieuwd hoe scholen momenteel het blended verhaal structureel inbouwen in hun onderwijspraktijk?

Op 28 oktober 2022 verleende de Vlaamse Regering haar tweede principiële goedkeuring aan het voorontwerp van decreet  hybride onderwijs in het secundair onderwijs. Dit kader zorgt ervoor dat je interactief afstandsonderwijs structureel kan inbouwen in  je schoolorganisatie.

Doelstellingen:

Aan het eind van deze studiedag zal je zicht hebben op hoe 3 scholen blended onderwijs organiseren.  Je leert vanuit  getuigenissen, je gaat in gesprek en beluistert de uitdagingen waarvoor deze scholen stonden.

Doelgroep:

Pedagogische én technische ICT-coördinatoren, directies, leerkrachten, middenkader, bestuurders van het secundair onderwijs

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
  • 9:00: onthaal met koffie
  • 9:30 - 10:15: Bewust blended leren!? Van cruciale leerkrachtkenmerken tot praktijk door Bram Bruggeman. 
    Bram bespreekt de resultaten van zijn doctoraat aan de VUB, en geeft praktische tips en tricks over hoe blended leren bewust toegepast kan worden vanuit zijn ervaring als leerkracht en onderzoeker.
    Hij is momenteel actief in de Artevedehogeschool als docent in de verkorte educatieve bachelor secundair onderwijs en het eductaief graduaat secundair onderwijs.  Hij is assistent in het vak Onderwijsinnovatie en technologie aan de lerarenopleiding VUB.
    Blended leren is al langer gekend in hoger onderwijs en vindt nu ook voorzichtig zijn ingang in het secundair onderwijs. Maar wat is blended leren juist? En wat is het niet? En wat zijn kenmerken van goede blended leren praktijk? Bovendien speelt in elke verandering de leerkracht een cruciale rol. Leerkrachten hebben zowel kennis als vaardigheden nodig om blended leren bewust toe te passen. Maar ook hun overtuigingen over (goed) onderwijs beïnvloeden de toepassing van blended leren.
  • 10:15 - 12:45: Getuigenis van 3 scholen: Hoe bouwen zij blended leren nu reeds in in de onderwijspraktijk?
    | Pulhof Antwerpen, Kris Smout
    | Sint-Jan Berchmansinstituut Puurs, Gert-Jan De Caluwé
    | ZAVO Zaventem, Kurt Gommers
  • 12:45 -13:30: Broodjesmaaltijd
  • 13:30 - 14:15: Ruimte voor gesprek, vragen, uitwisseling school 1
  • Pauze met koffie, thee en water
  • 14: 45 - 15:30: Ruimte voor gesprek, vragen, uitwisseling school 2
Strategie en methode:

Presentaties- en uitwisselingsmomenten.  Er is ook ruimte voor vragen.

Er worden foto’s gemaakt tijdens de dag.  Indien je hiermee niet akkoord gaat meld je dit aan fotograaf wanneer hij een foto neemt.

Bijkomende info:

Wil je steeds op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ga dan naar onze facebookpagina

Nascholing ICT of volg ons op Twitter @NascholingICT.

De modaliteiten van ICT voor deelname aan dit initiatief, kan je online nalezen.

Het nascholingsoverzicht van de pedagogische ICT-nascholingen voor het schooljaar 2022-2023 vind je door HIER te klikken.  Je kan ook zoeken op thema door HIER te klikken. Het overzicht voor de technische nascholingen vind je door HIER te klikken.  

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 4 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met zaterdag 15 april 2023 inschrijven en tot en met zaterdag 8 april 2023 uitschrijven.
Bijdrage: 75,00 Euro
Lesgever: Vens Jos
Bruggeman Bram
Vanderbiesen Greet
De Caluwé Gert-jan
Smout Kris
Rymen Kathleen
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Cultureel Centrum Binder (Inschrijven afgesloten)
Forum 9
2870 Puurs (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 18 april 2023 van 09:00 tot 15:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.