Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMCSO0DLP220196-01 Netwerkdag: Evaluatie, een inspiratiesessie voor leerkrachten MVT

Om aan de noden van leraren i.v.m. evaluatie tegemoet te komen, ontwierpen de begeleiders MVT evauatieroosters voor de vaardigheden  ter inspiratie. De roosters zijn volledig afgestemd op de nieuwe leerplannen, met grote nadruk op ontwikkelingsgerichte feedback en reflectie door de leerling zelf.  

Doelstellingen:
  • Je formuleert doelgerichte communicatieve opdrachten met het communicatiemodel als leidraad.
  • Je formuleert criteria voor een kwaliteitsvolle evaluatie van de leerplandoelen.
  • Je verkent inspirerende kaders voor een kwaliteitsvolle evaluatie van de leerplandoelen.
  • Je onderzoekt de kwaliteit van je schoolspecifieke evaluatie van de leerplandoelen.
  • Je ontdekt kansen om de kwaliteit van je schoolspecifieke evaluatie van de leerplandoelen te verhogen.
  • Je ontwikkelt concrete acties om de kwaliteit van je eigen evaluatie van de leerplandoelen te verhogen.
  • Je wisselt ervaringen en materialen uit met collega's.
Doelgroep:
  • Alle leraren moderne vreemde talen.
  • Vakcoördinatoren Duits, Engels, Frans
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Leraren moderne vreemde talen stellen veel vragen rond "evaluatie". Zij beschrijven daarbij de zorg van een grote werkdruk en planlast. Om aan de noden van de leraren tegemoet te komen, ontwierpen de begeleiders moderne vreemde talen voor alle vaardigheden evaluatieroosters ter inspiratie. De roosters die tijdens de eerste twee sessies voorgesteld worden (sessie 1 = evaluleerroosters, conjunctieve roosters; sessie 2 = rubric of one en een rooster voor procesevaluatie), zijn volledig afgestemd op de leerplannen, feedback en reflectie door de leerling zelf. Na  het plenummoment is er ook ruimte om zelf of met je collega's aan de slag te gaan met de voorgestelde roosters, toegepast op productieve en interactieve vaardigheden. Tijdens een terugkommoment (sessie 3) voorzien we ruimte voor uitwisseling van ervaringen en materialen en bespreken we hoe je receptieve vaardigheden kan evalueren. 

Strategie en methode:
  • Toelichting in plenum
  • Individuele reflectie
  • Samenwerking in kleine groepen
  • Samenwerking in plenum
Bijkomende info:

Graag meebrengen voor de eerste en tweede sessie: een geanonimiseerde schrijfopdracht van één van je leerlingen in viervoud.

Voor het terugkommoment (derde dag) brengen de deelnemers enkele uitgewerkte opdrachten en roosters mee, aangevuld met enkele voorbeelden van receptieve opdrachten.

Sessies: 3 sessie(s)
Voorwaarde:

Kennis van de leerplannen van jouw vak.

Je inschrijving bevestigt de deelname aan de 3 onderstaande dagen.


Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 27 februari 2023 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 15,00 Euro
Lesgever: Vanden Waeyenbergh Mia
Vanmol Aleide
Peeters Mariella
Expeels Kim
De Waele Jan
Verheyen Christel
Lerno Anja
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
DOd Hasselt (Inschrijven afgesloten)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • vrijdag 3 maart 2023 van 09:00 tot 12:00
    • donderdag 27 april 2023 van 09:00 tot 12:00
    • donderdag 25 mei 2023 van 14:00 tot 16:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.