Aanmelden




Laden…

Even geduld...

SUBPBES0INT220379-24 Ontwikkelingsgericht werken met internen

Tijdens dit initiatief komen we per regio samen om te begrijpen wat er van ons verwacht wordt als het gaat over het ontwikkelingsgericht werken met onze internen.

We ontdekken wat het ondersteunend opvolgen van de ontwikkeling betekent en wat valkuilen kunnen zijn. We ontdekken hoe we uit deze liefdevolle observatie kunnen nadenken wat we als opvoeder hiermee kunnen: de begeleidingsstijl bijsturen of de context aanpassen? Je ontdekt welk vrijblijvend hulpmateriaal hiervoor ontwikkeld is en hoe je dit eventueel kan gebruiken.

We kijken hoe we nu de ontwikkeling van onze internen opvolgen en durven onze aanpak aftoetsten aan een aantal onderbouwde principes die door mensen uit het werkveld (opvoeders en beheerders samen) zijn opgesteld.

Doelstellingen:
  • Je krijgt inzicht op het verloop van de ontwikkeling van kinderen en jongeren.
  • Je verdiept je kennis over wat helpend of hinderend is bij het volgen van de ontwikkeling.
  • Je reflecteert over de basisprincipes en toetst de eigen praktijk eraan af.
  • Je denkt samen na wat best behouden blijft, wat best bijgestuurd wordt en wat aangevuld.
  • Je ontdekt welk beschikbaar hulpmateriaal hiervoor ontwikkeld is.
Doelgroep:

Internaatmedewerkers en (adjunct-) directeurs of teamleiders van de internaten

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Tijdens dit initiatief komen we per regio samen om te begrijpen wat er van ons verwacht wordt als het gaat over het opvolgen van de ontwikkeling van onze internen.

  • Je krijgt inzicht op het verloop van de ontwikkeling van kinderen en jongeren.
  • Je verdiept je kennis over wat helpend of hinderend is bij het volgen van de ontwikkeling.
  • Je ontdekt wat het ondersteunend opvolgen van de ontwikkeling betekent en wat valkuilen kunnen zijn.
  • Je kijkt kritisch wat er nu al gebeurt op het eigen internaat en durft je aanpak aftoetsten aan een aantal onderbouwde principes die door mensen uit het werkveld (opvoeders en beheerders samen) zijn opgesteld.
  • Je ontdekt welk vrijblijvend hulpmateriaal hiervoor ontwikkeld is en hoe je dit eventueel kan gebruiken.
Strategie en methode:

Er wordt duiding gegeven over de ontwikkeling van kinderen en jongeren en hoe delicaat het werken met een volgsysteem is.

Deelnemers worden uitgedaagd aan zelfreflectie te doen en kritisch te kijken naar de eigen aanpak op internaat.

Deelnemers krijgen activerende opdrachten mee na deze studiedag.

Een digitaal opvolgmoment is een vrije keuze om te kijken hoe deze aftoetsingsoefening verlopen is.

Bijkomende info:

Broodjeslunch is inbegrepen.

Schrijf hier in voor het digitaal opvolgmoment.

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 8 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Vrijdags Barbara
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Regio Oost-Vlaanderen (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • vrijdag 12 januari 2024
      Internaat Onze-Lieve-Vrouw Presentatie 1 Langestraat 66 9050 Gent (kaart)
      van 09:30 tot 14:00
Regio Limburg (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • maandag 29 januari 2024
      Abdij-internaat Hasp-O Centrum Diesterstraat 1 3800 Sint-Truiden (kaart)
      van 09:30 tot 14:00
Regio Mechelen-Brussel (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 3: (Voorbij)
    • donderdag 8 februari 2024
      BimSem Bleekstraat 3 2800 Mechelen (kaart)
      van 09:30 tot 14:00
Regio West-Vlaanderen (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 4: (Voorbij)
    • donderdag 29 februari 2024
      Sint-Paulusschool internaat 1 Stationsstraat 85 8790 Waregem (kaart)
      van 09:30 tot 14:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.