Dit consult is géén vorming. Het sluit aan op de webinar ' Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (3) Handelingsplanmatig werken met een IAC in het gewoon onderwijs' maar is ook bedoeld voor wie een casus wil inbrengen of nog vragen heeft hierover (het volgen van de webinar is dus geen voorwaarde maar wordt wel aanbevolen).
We spelen in op veel gestelde vragen over handelingsplanmatig werken met een IAC:
- Wat moeten we? Wat mogen we doen? En hoe strookt dat met wat we willen doen?
- Wat is de link met het zorg- en begeleidingsplan? Hoe kan een IAC-plan eventueel daarop aansluiten? Zo waken we over planlast?
- Hoe zetten we de 3 inclusievragen in?
- Hoe zetten we in op maximaal leren en participeren (in het bijzonder) voor een leerling met een IAC-verslag?
- Hoe worden de doelen bepaald? Kunnen ouders mee doelen bepalen?
- Wie zit mee rond de tafel bij de mogelijke opmaak van een plan en wie doet wat?
- Wie is verantwoordelijk voor de mogelijke opmaak van een plan?
We wisselen ervaringen uit over leerlingen, over al dan geen gebruik van een plan. Wie dat wenst kan een casus inbrengen over dit thema.