Dit consult is géén vorming. Het sluit aan op de webinar 'Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (2) Redelijke aanpassingen bij een gemeenschappelijk curriculum verslag (GC-verslag) of een individueel aangepast curriculum verslag (IAC-verslag) in het gewoon onderwijs maar is ook bedoeld voor wie een casus wil inbrengen of nog vragen heeft hierover (het volgen van de webinar is dus geen voorwaarde maar wordt wel aanbevolen).
We spelen in op veel gestelde vragen over Redelijke aanpassingen bij fase 2 en 3 van het zorgcontinuüm (GC-verslag of IAC-verslag) zoals:
- Wat moeten we doen? Waartoe zijn we verplicht?
- Wat betekent 'het recht op' redelijke aanpassingen?
- Wat is het verschil tussen afstemming en afweging?
- Wat is het verschil tussen gemeenschappelijk curriculum (GC) en het individueel aangepast curriculum (IAC)?
- Hoe kunnen we daarbij de link leggen met 'Universal design for learning' (UDL)?
- Wie neemt deel aan het overleg rond redelijke aanpassingen?
- Wie bereidt redelijke aanpassingen voor? Of wie doet wat met betrekking tot redelijke aanpassingen?
- Hoe kunnen redelijke aanpassingen binnen fase 2 en 3 ook landen op fase 0 en 1?
We wisselen ervaringen uit over leerlingen over redelijke aanpassingen binnen fase 2 en 3. Wie dat wenst kan een casus inbrengen over dit thema.