BETPCSO0DLP230203-13 Analyseren van de impact van digitale systemen op de maatschappij: aanpak en voorbeelden
Veel leraren en scholen hebben vragen bij het nieuwe leerplandoel over het analyseren van de impact van digitale systemen op de maatschappij vanuit de principes van computationeel denken. In deze nascholing krijg je handvaten en concrete voorbeelden aangereikt om dit leerplandoel te realiseren in de klas.
Doelstellingen:
- Je weet op welke manier het leerplandoel “De leerlingen analyseren de impact van digitale systemen op de maatschappij vanuit principes van computationeel denken.” kan gerealiseerd worden.
Doelgroep:
- Leraren 2e graad secundair onderwijs, graadcoördinatoren, directies
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
In het GFL staat onder de rubriek ”Mediawijs en digitaal vaardig” een nieuw leerplandoel nl. “De leerlingen analyseren de impact van digitale systemen op de maatschappij vanuit principes van computationeel denken.”.
In deze nascholing worden eerst de principes van computationeel denken geduid. Daarna wordt de aanpak van dit leerplandoel geconcretiseerd aan de hand van voorbeelden van digitale systemen uit de leefwereld van de leerlingen. Samen worden een aantal oefeningen gemaakt die duidelijk maken op welke manier je met de leerlingen hiermee aan de slag kunt.
Je krijgt een kader aangereikt over de verschillende terreinen waarop de digitale systemen een impact kunnen hebben.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 2 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
60,00 Euro
Lesgever:
Vanderbiesen Greet
Gesquière Natacha
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Sint-Baafshuis
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Biezekapelstraat 2
9000
Gent
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 27 februari 2024
van
13:30
tot
16:30
DPCM
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Frederik de Merodestraat 18
2800
Mechelen
(Kaart)
- Reeks
2:
(Voorbij)
- maandag 4 maart 2024
van
13:30
tot
16:30
Online sessie
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
3:
(Voorbij)
- dinsdag 5 maart 2024
van
18:30
tot
21:30
Online sessie (Webinar)
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
4:
(Voorbij)
- donderdag 21 maart 2024
van
18:30
tot
21:30