Arteveldehogeschool: Als je kinderen ziet spelen, houd je soms je hart vast. Wat zij allemaal niet durven!? Spannend voor hen, maar ook voor jou ... Wil jij het liefst alle risico’s vermijden? Tijd voor nuance, want de juiste risico’s zorgen net voor groei! Welke rol kunnen scholen hierin spelen? Na deze interactieve lezing ben je helemaal mee met het waarom en hoe van risicovol spelen.
Doelgroep:
pedagogisch ondersteuners, verantwoordelijken, leerkrachten, directies en iedereen met interesse in spelende kinderen
Inhoud:
Als je kinderen ziet spelen, houd je soms je hart vast. Wat zij allemaal niet durven!? Spannend voor hen, maar ook voor jou... Wil jij het liefst alle risico’s vermijden? Tijd voor nuance, want de juiste risico’s zorgen net voor groei! Welke rol kunnen scholen hierin spelen? Na deze interactieve lezing ben je helemaal mee met het waarom en hoe van risicovol spelen.
Bijkomende info:
Valérie Lehouck is sinds 2014 docent en onderzoeker in de opleiding educatieve bachelor kleuteronderwijs en bij VRIJPLAATS (beide Arteveldehogeschool) met als expertisegebieden STEM, wereldburgerschapseducatie en transformatief leren. Ze groeide op als wereldburger in een gezin waar risicovol spelen en avontuurlijk reizen een vaste plaats kregen. Ze doorkruiste ongerepte natuurgebieden en was als bioloog meer dan 9 jaar actief bij veldonderzoek in Kenia en België. Ook nu zit risicovol spel verweven in haar leven en dat vaan haar man en kinderen. Trektochten, survivals en no-nonsense sport in buitenlucht maken hier deel van uit. Zonder risicovol spel was haar leven nooit zo boeiend geweest!
Kwalificatie:
We programmeren een reeks digitale bijdragen vanuit onze hogescholen en universiteit. Kenmerkend voor deze reeks is de innovatieve insteek vanuit recent wetenschappelijk onderzoek rond uiteenlopende thema’s.
Bekijk het volledig aanbod van het Forum.
Voorwaarde:
Kan je niet digitaal aansluiten? Geen probleem. We nemen de sessie op en als ingeschreven deelnemer kan je de opname bekijken tot het einde van de week.
Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 29 april 2024 in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Online sessie
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- dinsdag 30 april 2024
van
13:30
tot
16:00
(Afgelast)