Deze twee vormingsdagen zijn een vervolg op de tweedaagse ProfS voor directies en coördinatoren van de leersteuncentra en specifieke leersteuncentra van Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Op basis van de noden die op het einde van de tweedaagse werden bevraagd, organiseren we twee vervolgdagen.
De eerste dag gaat over doelgerichte samenwerking tussen de verschillende actoren op vlak van leerlingenbegeleiding, namelijk de scholen gewoon onderwijs, de pedagogische begeleiding, de CLB's en de leersteuncentra. We verkennen hier ook de verschillende rollen die leerondersteuners kunnen opnemen in deze samenwerking.
De tweede dag bouwt in de voormiddag verder op 'persoonlijk leiderschap'. Wat betekent het voor jou om in een leidinggevende functie te staan in je (specifiek) leersteuncentrum? Hoe heb je de voorbije periode ervaren? Hoe ga je om met het leiden van samenwerking? Hoe kan je je leiderschap versterken? Aan de hand van kaders en reflectievragen ga je hier samen mee aan de slag.
De tweede dag in de namiddag heb je de keuze tussen een sessie over personeelsregelgeving, op maat van de leersteuncentra en specifieke leersteuncentra, en een sessie 'verdieping leersteun vorm geven op basis handelingsplanmatig werken'. Bij inschrijven kan je je keuze duidelijk maken.