PBRMCSO0DLP230581-02 Wegwijs in differentiatie in de lessen economie
Leerlinggericht lesgeven is lesgeven waarbij elke leerling optimaal tot leren komt. We leren hoe we positief en planmatig kunnen omgaan met verschillen in een diverse klas. We vertrekken hierbij vanuit de leerplannen. We leren hoe we onze lessen kunnen afstemmen op de beeldvorming van de klas door te verdiepen of te verbreden, door de leeromgeving aan te passen en/of in feedback en evaluatie.
Doelstellingen:
Dit professionaliseringsinitiatief biedt kansen om:
- inzicht te krijgen in hoe je positief, proactief en planmatig kunt werken om met verschillen binnen de klas om te gaan;
- in je lesopbouw te vertrekken vanuit een focus waarbij de verschillende leer- en ontwikkelingsbehoeften en mogelijkheden van leerlingen centraal staan en deze benut worden;
- bewust didactische keuzes te maken, die voor jou haalbaar zijn en die een positief effect hebben op het leren van alle leerlingen;
- elkaar te inspireren door nieuwe benaderingen en lesideeën te verkennen en goede voorbeelden te delen;
- aan de slag te gaan met de tips binnen jouw eigen lessen;
- te reflecteren op de leereffecten van jouw keuzes en bij te sturen waar nodig.
Doelgroep:
- Leraren basisoptie economie A- en B-stroom, leraren economie dubbele finaliteit 2de en 3de graad, arbeidsmarktfinaliteit 2de en 3de graad binnen het domein Economie en organisatie
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
Leerlinggericht lesgeven is lesgeven waarbij elke leerling optimaal tot leren komt. We leren hoe we positief en planmatig kunnen omgaan met verschillen in een diverse klas. We vertrekken hierbij vanuit de leerplannen. We leren hoe we onze lessen kunnen afstemmen op de beeldvorming van de klas door te verdiepen of te verbreden, door de leeromgeving aan te passen en/of in feedback en evaluatie.
Tijdens de voormiddag staat "PBRMCSO0DLP230581-01 Motivatie van je leerlingen bevorderen in de lessen Economie" gepland. Interesse? Schrijf je dan snel in.
Strategie en methode:
We gaan aan de slag met de leraren om ideeën op te doen hoe we positief en planmatig kunnen omgaan met verschillen in de klas. Initiatief met ruimte voor de inbreng van de deelnemers.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 13 mei 2024 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
5,00 Euro
Lesgever:
Werelds Anneke
Cuypers Anne-Lise
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
PCS Hasselt
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 14 mei 2024
van
13:00
tot
16:00