Wil je ontdekken hoe redelijke aanpassingen een hefboom kunnen zijn om leerlingen tot leren te brengen, schrijf je dan zeker in voor deze nascholing.
Inhoud:
Redelijke aanpassingen zijn noodzakelijk om tegemoet te komen aan de diverse onderwijsbehoeften van leerlingen. Ze worden niet alleen verwacht vanuit de regelgeving, nog belangrijker is dat we ze toepassen vanuit een inclusief gedachtengoed, aangezien ze bijdragen aan het verhogen van de leer- en participatiekansen van leerlingen.
Tijdens deze sessie staan we stil bij volgende thema’s:
- Definitie en doel van redelijke aanpassingen
- Kenmerken van redelijke aanpassingen
- Wettelijk kader m.b.t. redelijke aanpassingen
- Situering van redelijke aanpassingen in het continuüm van zorg
- Relatie tussen redelijke aanpassingen en universeel ontwerp voor leren
Strategie en methode:
Interactieve sessies waarin momenten van duiding en momenten om met elkaar in gesprek te gaan elkaar afwisselen.
Bijkomende info:
Breng je laptop mee a.u.b.!
Voorwaarde:
‘Voor dit initiatief kan je tot en met twee weken voor de start in- en uitschrijven. Bij een deelnemersaantal minder dan 12 zijn we genoodzaakt het initiatief te annuleren.’
Voor dit initiatief mogen maximum 150 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 14 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Centrum d'Abdij
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Baron Ruzettelaan 435
8310
Assebroek
(Kaart)
- Reeks
2:
(Voorbij)
- vrijdag 6 december 2024
van
13:00
tot
16:00
DPCM
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Frederik de Merodestraat 18
2800
Mechelen
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- dinsdag 19 november 2024
van
08:30
tot
12:00
(Afgelast)