Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMCBA0DLP240116-1TM Lerend netwerk: ZILL-data als handvat voor een krachtig onderwijskundig beleid. Waarom? Hoe? Wat?

Tijdens dit initiatief ga je aan de slag vanuit en met de doelenselectie uit het registratiesysteem van de eigen school, de ZILL-data. Je leert deze data lezen, interpreteren en betekenis geven vanuit jouw eigen schoolbril.

Het betekenis geven aan deze data biedt handvatten aan om het beleid van jouw school en klaspraktijken doelgerichter vorm te geven en systematisch op te volgen. Vanuit data denken we samen na over de onderwijskwaliteit binnen de eigen school en uitbreiding de scholengemeenschap.

Doelstellingen:
  • Je maakt kennis met de data uit de doelenselectie vanuit het eigen school registratiesysteem.
  • Je ontwikkelt het besef dat werken vanuit data een meerwaarde is om doelgericht aan de slag te gaan.
  • Je interpreteert en geeft betekenis aan de eigen data die je terugvindt in de doelenselectie van jouw school.
  • Je ontwikkelt het besef dat betekenis geven aan data enkel mogelijk is vanuit doelgerichte en schoolbrede afspraken.
  • Je bent vaardiger in het opzoeken en hanteren van data in het schooleigen registratiesysteem.
  • Je gebruikt de aangereikte tools om in de eigen school aan de slag te gaan.
Doelgroep:
  • Beleid basisonderwijs (directie, beleidsmedewerker, ZILL-coach, ...) via netwerk scholengemeenschap
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

In deze interactieve sessie gaan we aan de slag met data uit jouw doelenselectie. In de eerste sessie kijken we naar deze specifieke data in het geïntegreerd plaatje van data. Waarom is dit belangrijk voor een sterker onderwijskundig beleid. Hoe zoeken we data in de doelenselectie op? We lezen, interpreteren en duiden knipperlichten aan. 

In de tweede sessie vertrekken we vanuit de knipperlichten en gaan we vooral op zoek naar de betekenis achter de knipperlichten. Wat betekenen deze data voor jouw school en leraren? Kan deze data jouw beleidsplan richting geven en opvolgen. Hoe vertaalt dit zich naar de klaspraktijk? Werken we vanuit doelgerichte afspraken? Antwoorden op deze en andere vragen, zoeken we samen in deze tweede sessie.

Strategie en methode:

Deze sessie is interactief opgebouwd. We vertrekken steeds vanuit een stukje duiding en gaan dan zelf aan de slag met de data uit de eigen doelenselectie van de school. 

Bijkomende info:

Breng je laptop mee a.u.b.! Dit initiatief kan enkel geboekt worden op niveau beleid scholengemeenschap. 

Vanaf het schooljaar 2022-2023 betaal je als schoolentiteit een bedrag van € 20,00 per netwerk als lidmaatschap voor een schooljaar. Voor dat bedrag kan je meerdere leden van een schoolteam laten participeren aan het netwerk ongeacht het aantal sessies. Je ontvangt als schoolentiteit dus slechts 1 factuur van € 20,00 bij de start van het lerend netwerk.

Dit bedrag is exclusief lunch.

Vragen hierover? Academie@katholiekonderwijs.vlaanderen


Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:

Basiskennis van het eigen agendasysteem van de school.

Agendasysteem van de school registreert de doelen.

Graag ICT’er van de scholengemeenschap aanwezig ter ondersteuning.


Voor dit initiatief mogen maximum 100 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met donderdag 25 december 2098 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 20,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Lesgever: Day David
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Schrijf hier in voor een intake
(Kaart)
  • Reeks 1:
    • donderdag 1 januari 2099 van 00:00 tot 00:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.