Je krijgt verschillende inzichten om je leraren op school in/over de vakken heen kwaliteitsvol te laten samenwerken en concrete handvaten om deze inzichten naar je eigen schoolpraktijk te vertalen.
Ik wil op mijn school het vakgebonden/-overschrijdend samenwerken van mijn leraren versterken. Hoe pak ik dit aan?
Je wil de leraren op je school vakgebonden/-overschrijdend kwaliteitsvoller laten samenwerken maar mist een aantal handvaten om hiermee doelgericht en efficiënt aan de slag te gaan? Je wil een scherper en tegelijk verruimend beeld krijgen van wat vakgebonden/-overschrijdend samenwerken van leraren allemaal kan inhouden? We bepalen in een intakegesprek waar de school inhoudelijk de focus op leggen (bv. vooral kaders leren kennen en opfrissen of meer de nadruk op het verwerken van de input van de nascholing). De ondersteuning van de reflectie op je schoolpraktijk en de opvolging van je schooleigen proces kan –afhankelijk van de gekozen inhoudelijke focus(sen)- door een collega pedagogisch begeleider ondersteund worden.
Inhoud:
Na een intakegesprek met de lesgever maakt je lerarenteam tijdens een pedagogische studiedag of een personeelsvergadering kennis met de randvoorwaarden voor een kwaliteitsvolle vakgroepwerking. Hierbij wordt ook de link met het OK-kader gelegd. Bij de uitwerking van de sessie wordt er rekening gehouden met het pedagogisch project van de school en de schooleigen context.
Strategie en methode:
Aan de hand van de input gaat het lerarenteam concreet aan de slag waarbij er activerende werkvormen worden gebruikt.
Bijkomende info:
Contactgegevens lesgevers:
Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Voorwaarde:
Breng je laptop mee a.u.b.!
Voor dit initiatief mogen maximum 500 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Eigen school
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)