PBRMLER0BLL240073-05 Handelingsplanmatig werken implementeren op school - OV4
Tijdens dit initiatief bouwen we verder op aanwezige kennis en ervaring over handelingsplanmatig werken. We brengen deelnemers niveauspecifiek samen en gaan op zoek naar gedeelde ervaring bij de concrete toepassing van handelingsplanmatig werken in de schoolpraktijk. Je leert kritisch reflecteren over je schoolpraktijk en zoekt samen met de deelnemers naar mogelijke oplossingen voor de hindernissen die je tegenkomt.
Doelstellingen:
- Je krijgt inzicht in hoe je kritisch constructief de kwaliteit van HPW op jouw school kan inschatten.
- Je verbreed je kennis over concrete toepassingen van HPW in andere scholen.
- Je toetst je schoolvisie op HPW aan de bredere regelgeving.
- Je krijgt inzicht in strategieën die bruikbaar zijn om HPW te implementeren in jouw organisatie.
Doelgroep:
verantwoordelijken voor Handelingsplanmatig werken
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
Handelingsplanmatig werken doen landen in de brede schoolpraktijk vraagt een procesmatige aanpak. Handelingsplanning is geen nieuwe begrip in het Vlaamse Buitengewoon onderwijs. Het leersteun decreet zette een aantal concepten 'op scherp'. Naast basiskennis over het vernieuwd model is er ook uitwisseling van praktijkervaring nodig en een strategie om de huidige manier van werken in jouw school af te toetsen aan dit kader. Wat zijn relevante reflectievragen? Hoe doen scholen de ondersteunende software werken op hun maat? Hoe systemen installeren die zorgen voor een betere praktijk en niet voor louter planlast.
Strategie en methode:
We starten met 2 sessies (1 volledige dag). Van deelnemers wordt een duidelijke bereidheid verwacht om eigen materiaal en werking te delen. Deelnemers aan deze dag zijn voldoende op de hoogte van Handelingsplanmatig werken.
Eventuele vervolgsessie:
We stemmen af met de deelnemers en waar nodig laten we dit netwerk doorstarten naar een volgend werkjaar.
Bijkomende info:
Er zijn 3 verschillende netwerken:
Je schrijft in een netwerk naar keuze
Sessies:
2 sessie(s)
Voorwaarde:
De basisconcepten en onderliggende bouwstenen, de samenhang tussen de verschillende lagen van HPW zijn gekend. De inhouden van het leerpad 'de basis van handelingsplanmatig werken' en de sessies '(weer) mee met HPW' worden verondersteld gekend te zijn.
Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 11 maart 2025 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
30,00 Euro
Lesgever:
van de Vreugde Ilse
Bradt Liesbet
Rongé Wim
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Guimardstraat 1
1040
Brussel
(Kaart)
- Reeks
1:
- vrijdag 14 maart 2025
van
09:00
tot
16:00