Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMSKO0INT240223-14 Leerpad: RiK neemt je onder de loep met een zelfscan

Je voelt groeikansen in je internaatswerking maar weet niet goed waar te beginnen? Je wil meer dan alleen vanuit een buikgevoel weten waar de sterktes en groeimogelijkheden van jouw internaat liggen? En ondertussen je volledige team betrekken? Dan is dit leerpad op jouw lijf geschreven!

Doelstellingen:
  • Je bent overtuigd van de meerwaarde van een BSA en prioriteiten stellen.
  • Je hebt inzicht in kansen en valkuilen bij het opmaken van een beginsituatieanalyse.
  • Je kan diverse relevante bronnen hanteren bij het analyseren van de kwaliteit van het gekozen onderdeel.
  • Je leert enkele werkvormen kennen om tot prioriteiten te komen binnen je internaat.
  • Je hebt inzichten om de gedragenheid binnen je team te vergroten.
  • Je bent bereid een werkvorm uit te proberen en hierop kritisch te reflecteren in functie van je eigen internaatsteam.
Doelgroep:
  • Internaatsdirecteurs
  • Leden van het beleidsteam
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Dit leerpad wil je als internaatsdirecteur in staat stellen om een sterke - BSA - beginsituatie-analyse met je team op poten te zetten én gericht samen prioriteiten te stellen. Zo kan je de internaatswerking verder optimaliseren met de Rik-bril van kwaliteitsontwikkeling.
We focussen eerst op de definitie en de meerwaarde van een beginsituatie-analyse en de nodige voorwaarden om tot een geslaagd BSA in jouw internaat te komen.
Vervolgens krijg je in 5 stappen inspiratie, tools & tips om zelf een beginsituatie-analyse uit te rollen en samen met je team tot prioriteiten te komen.

Bij stap 1 maak je kennis met manieren om output te verzamelen. Bij stap 2 krijg je ondersteuning om output te analyseren. Stap 3 biedt inspiratie om de resultaten te presenteren. Stap 4 leert je werkvormen kennen om met je team aan de slag te gaan. Zo kan je dan doelen vasteleggen en inhouden uit het BSA selecteren om gericht prioriteiten te stellen waar jullie allemaal de schouders willen onder zetten. Stap 5 geeft je inzicht in de aanpak van monitoring en evaluatie van je actieplan.
Er is een toolbox beschikbaar met diverse materialen die je kunt raadplegen.

Strategie en methode:

Je kan vragen stellen door contact te nemen met de verantwoordelijke begeleider.

Bijkomende info:
Sessies: 1 sessie(s)
Bijdrage: 0,00 Euro
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Aanmelden voor het leerpad.
(Kaart)
  • Reeks 1:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.