Inzicht hebben in de complexiteit van fijnmotoriek en tevens in het arsenaal van fijnmotorische mogelijkheden en oefeningen en welke rol fijnmotoriek speelt op school en in het ontstaan van verschillende problemen en faalangst.
Inhoud:
We kennen allemaal wel kinderen die diep zuchten als ze zien welk werkje ze nog moeten maken of kinderen die zeggen:” Ik kan niet tekenen! “ of “Ik kan niet fijn binnen de lijntjes kleuren!”. Er zijn ook kinderen die fijnmotorische activiteiten ontwijken en die niet willen puzzelen, bouwen, knippen of schrijven.
We geven antwoorden op volgende vragen:
- Wat is fijnmotoriek en waarom is dit zo belangrijk?
- Hoe kunnen we oefeningen aanpassen/differentiëren zodat kinderen die zwak zijn voor fijnmotoriek toch willen deelnemen en kinderen zonder fijnmotorische moeilijkheden toch nog genoeg uitdaging vinden?
- Wanneer moeten we ons zorgen maken en hoe kunnen we best oefenen
- Waarom ontwijken sommige kinderen de fijnmotorische activiteiten?
- Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze kinderen toch willen oefenen en zelfs zeggen:”Kijk, ik kan het!”.
- Hoe leren we volgende zaken aan: schrijfmotorische krullen, knippen, raamfiguren, puzzelen, juiste potloodgreep, tekenen, … ?
Bijkomende info:
Marc Litière, Psychomotorisch Systeemtherapeut, Lic. Lichamelijke Opleiding, Lic. Kinesitherapie, reeds 40 jaar ervaring in diagnosticeren en begeleiden van kinderen en reeds 40 jaar coördinator van drukke groepspraktijk te Leuven, www.psychomotoriekleuven.be
Bekijk de volledige kalender van Marc Litière en schrijf je in voor de online cursussen:
Voorwaarde:
Na inschrijven ontvang je de link naar de online sessie en de oefenbundel.
Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 4 november 2024 inschrijven en tot en met dinsdag 29 oktober 2024 uitschrijven.
Plaats en Data:
Online sessie
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 5 november 2024
van
09:30
tot
15:30