Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETPCSO0DLP240128 33e ICT-coördinatorendag

Onze studiedag geeft nog steeds een hedendaagse en vernieuwende invulling aan onderwijs en technologie met onderwerpen als AI, genAI, security,  XR, digitaal leren en evalueren, automatisatie, administratie, cloud-toepassingen, beveiliging, visie, ICT-beleid... 

Een aanrader voor pedagogisch en technische ICT-coördinatoren, directie, beleidsmedewerkers en schoolbesturen.

Doelstellingen:

Inspiratie opdoen via kennismaking met nieuwe technologieën, goede praktijkvoorbeelden, interessante workshops, boeiende sprekers, enthousiaste standhouders, contacten met collega’s...

Doelgroep:

Pedagogische én technische ICT-coördinatoren, directies en beleidsmedewerkers, middenkader van alle onderwijsniveaus uit heel Vlaanderen.  

Nieuw: ook een voor buitengewoon onderwijs.

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Naar jaarlijkse gewoonte zullen we op deze studiedag inspelen op de ICT- actualiteit en de onderwijsvernieuwingen waarin (gen)AI een centrale plaats krijgt.  Na het plenum kan je kiezen uit een gevarieerd aanbod van workshops. Verder is er de ganse dag een uitgebreide Ed-Tech beurs met prominente, vertrouwde en nieuwe bedrijven. Catering is voorzien gedurende de ganse dag. We sluiten af met een receptie. Onthaal met koffie en koek vanaf 8:30.  De beurs is open vanaf 8:30.

In het plenum blikken we o.a. terug op het project Digitaal Excelleren  Het DigX-project liep van 2022 tot en met 2025 in meer da 30 scholen in Vlaanderen.  We tonen onze inzichten, we delen de documenten die we ontwikkelden en die je kan inzetten in en vertalen naar je eigen ICT/AI-beleid. 

Workshops:
Aanbod workshops sessie 1 deel 1
donderdag 22 mei 2025 van 11:10 tot 12:00
Start to AI
Spreker: Tim Van Aken - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van artificiële intelligentie (AI) en hoe je dit kunt integreren in jouw organisatie of schoolomgeving? Tijdens de inspirerende workshop Start to AI nemen we je mee op een boeiende reis achter de schermen bij Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Ontdek hoe wij als organisatie onze eerste stappen hebben gezet in de wereld van AI en leer van onze ervaringen.We duiken in de aanpak waarmee we een duidelijk kader hebben gecreëerd om AI op een doordachte en duurzame manier te omarmen. Aan de hand van concrete voorbeelden delen we experimenten die we hebben opgestart, zoals hoe AI ons helpt om scholen beter te ondersteunen, administratieve taken efficiënter te maken en innovatieve leermaterialen te ontwikkelen.Tijdens deze workshop ontdek je:

  • Hoe je een visie en kader creëert voor AI binnen jouw organisatie.
  • Inspirerende experimenten en praktijkvoorbeelden uit de onderwijscontext.
  • De uitdagingen én kansen die AI biedt in de dagelijkse praktijk.
  • Hoe AI niet alleen processen stroomlijnt, maar ook creativiteit en samenwerking stimuleert.Laat je inspireren, stel al je vragen en ga naar huis met frisse ideeën om zelf aan de slag te gaan. Of je nu al een AI-enthousiasteling bent of nog aan het begin van je ontdekkingstocht staat, deze workshop biedt een toegankelijke en praktische introductie.
Digitale vaardigheden in het Gemeenschappelijk funderend leerplan
Spreker: Alberik Hubin - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

In deze sessie leer je wat er bij de ICT-doelen van het Gemeenschappelijk funderend leerplan verwacht wordt. Je krijgt handvatten aangereikt om de implementatie van deze doelen verder vorm te geven met het lerarenteam in jouw school.

Cybersecurity - Actualiteit
Spreker: Gino De Meester - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Inhoud volgt gauw.

Informaticawetenschappen, een nieuw vak in de 3e graad
Spreker: Greet Vanderbiesen - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Sinds het schooljaar 2023-2024 staat er een nieuw vak op de lessentabel in de 3e graad nl. Informaticawetenschappen. In dit vak wordt Informatica als wetenschap benadert en ligt de focus op het creëren van inzicht in één of meerdere aspecten van Informatica. Er bestaan meerdere leerplannen Informaticawetenschappen in meerdere studierichtingen en Informaticawetenschappen maakt deel uit van enkele studierichtingsleerplannen. Elk leerplan benadert verschillende aspecten van Informaticawetenschappen. In deze sessie gaan we dieper in op de verschillen tussen de leerplannen en geven we meer inzicht in de verschillende onderdelen die in dit vak aan bod kunnen komen.

Hoe zet ik PowerShell in om Intune te automatiseren? - Deel 1
Spreker: Vincent Cogen - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Aan de hand van enkele casussen gaan we aan de slag met Powershell binnen Intune. Hoe kan je scripts op een bepaald tijdstip laten uitvoeren? Hoe kan je aan de hand van een detectiescript, een remediationscript uitvoeren? Enkele voorbeelden: De gezondheid van een laptopbatterij controleren. Controleren hoe lang het geleden is dat een leerling zijn laptop heeft herstart en op basis daarvan een melding tonen dat de laptop om een bepaald tijdstip uit zichzelf zal herstarten. Automatisch koppelen van Sharepointbibliotheken zonder de standaard wachttijd vanuit Intune,…

DigX scholen Campus Lievegem & Sint-Janscollege Gent
Spreker: Tine Van de Vijver & Frank Verstraeten

Het DigiQ Leerlingenrapport - Een overzichtelijke gids voor ICT-vaardigheden in de Klas - DigX school Campus Lievegem
Tine Van de Vijver - Campus Lievegem
Wil je weten hoe je digitale geletterdheid overzichtelijk en effectief kunt monitoren? In deze sessie over het “DigiQ Leerlingenrapport” duiken we in een krachtig instrument dat ICT-leerdoelen overzichtelijk verdeelt over zes leerjaren en per vakgroep aangeeft welke vaardigheden worden aangeleerd, geoefend en geëvalueerd. Ontdek hoe het rapport niet alleen helder inzicht biedt in de vaardigheden van leerlingen via kleurcodes, maar ook leerkrachten ondersteunt met gerichte professionaliseringsmogelijkheden. Deze sessie geeft je praktische handvatten om digitale vaardigheden in elke les te integreren zodat alle betrokkenen optimaal inzicht hebben in de digitale competenties van elke leerling.

Breng de ICT visie tot leven in jouw vakgroep - DigX school Sint-Janscollege Gent
Frank Verstraeten - Sint-Janscollege Gent
Wil jij de ICT-visie van je school verder uitwerken en omzetten in concrete en inspirerende praktijkvoorbeelden? Tijdens deze sessie krijg je zicht op hoe de ICT-visie op onze school gemoderniseerd werd en krijg je een werkvorm aangereikt om de ICT-visie van de school tastbaar en toepasbaar te maken binnen jouw vakgroep. Met de placemat-methode werken deelnemers samen om de visie te vertalen naar dagelijkse praktijkvoorbeelden, met als doel de ICT-geletterdheid van leerlingen, leerkrachten én ouders te versterken. Deze sessie richt zich volledig op het ontwikkelen en verduurzamen van de ICT-visie binnen jouw team en vakgroep.

LLinkid - voor beginners
Spreker: Henk de Baene - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Leer de basis van LLinkid, dé digitale leerplantool die niet alleen inzicht geeft in alle leerplannen, maar je ook ondersteunt om deze aan te passen aan jouw klas en vakgroep.Wat biedt LLinkid jou?Eerst en vooral kan je in LLinkid jouw leerplan raadplegen en personaliseren. Je maakt deze eigen door de gemeenschappelijke leerplandoelen toe te voegen en keuzedoelen op te nemen. Ook wenken kan je opnemen om je lesvoorbereidingen nog beter op maat te maken.Daarnaast beschikt LLinkid ook over een tool om vorderingsplannen te maken: Al of niet samen met jouw vakgroep kan je gestructureerd en planmatig aan de slag met je leerplan.In deze sessie komen niet alleen alle functionaliteiten aan bod, maar worden ook de mogelijke struikelstenen besproken.

Game- en schermverslaving: hoe ga je ermee om? - Deel 1
Spreker: Gaëtan Bourguignon - Thomas More Kempen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Games, social media, YouTube, series … ze zijn enorm populair bij jongeren en maken deel uit van hun dagelijkse bezigheden. Hoewel er kennis te halen valt uit deze kanalen en jongeren er dingen uit leren zoals het verbeteren van hun coördinatie en probleemoplossend denken ... kunnen ze voor sommigen verslavend werken met alle gevolgen van dien. Hun studies, concentratie, gezondheid en sociale leven gaan zienderogen achteruit. Tegelijkertijd halen deze jongeren er veel voldoening uit en geeft het hen een goed gevoel. Het is net dat goed gevoel dat verslavend kan werken. In deze interactieve vorming kom je te weten:• Wanneer social media en gamen problematisch wordt en er sprake is van een verslaving? • Hoe je het probleemgedrag kan herkennen in een vroeg stadium en wie er extra vatbaar voor is?• Hoe kunnen ouders en leraren samenwerken om bij een vermoeden van 'verslaving' de gepaste hulp te bieden?Doorspekt met verhalen uit eerste hand krijg je in deze sessie inzicht in deze uiterst actuele problematiek.

Leer micro:bit programmeren met Python - Deel 1
Spreker: Tim Louagie - Brightlab

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Ontdek én ontwikkel het programmeertalent van je leerlingen met de krachtige micro:bit! Deze kleine microcontroller opent de deuren naar eindeloze mogelijkheden. Python is een ideale taal voor beginners die willen leren programmeren met tekst. De structuur en opdrachten lijken sterk op gewone taal, waardoor het eenvoudig is om de code te doorzien, begrijpen en wijzigen. Python is populair in het onderwijs, maar wordt ook veel ingezet in de professionele wereld. Je start je ontdekkingsreis samen met de opleider die je wegwijs maakt in de Python-programmeeromgeving en de basisprincipes van het tekstueel programmeren bijbrengt. Daarna ga je zelf aan de slag met praktische opdrachten die kant-en-klaar zijn om in de klas te gebruiken. Ga naar huis met een goedgevulde rugzak vol lesmateriaal, een gezonde portie zelfvertrouwen en ... jouw eerste ontwerp van een algoritme om een probleem op te lossen!

75.000 EUR voor jouw wild idee? Onderwijsinnovatie voor en door leerkrachten
Spreker: Astrid Monteyne - imec

Smart Education at Schools is een imec-innovatieprogramma met steun van de Vlaamse Overheid waarin (wilde) ideeën van leerkrachten (basis, secundair, volwassenen) de kans krijgen om uit te groeien tot een educatieve tool. Concreet kan elke Vlaamse leerkracht een projectidee indienen, zolang dat innovatief is én een meerwaarde kan betekenen voor ons onderwijs. Indienen doe je uiteraard niet alleen: je gaat op zoek naar partners (andere leerkrachten, bedrijven, vzw’s) die hun schouders onder het idee willen zetten. Geselecteerde projecten krijgen een budget van 75.000 EUR en 1 jaar de tijd om een proof of concept te ontwikkelen.Tijdens deze sessie kom je alles te weten over de werking van ons programma en hoe je zelf een idee kunt indienen. Daarnaast maak je ook kennis met enkele inzetbare tools die via onze oproep werden ontwikkeld. Een AR-applicatie die atomen en magnetische velden via 3D-beelden verduidelijkt, een tool die het klankbewustzijn van kleuters versterkt of een lespakket dat AI op laagdrempelige manier uitlegt aan je leerlingen: voor elk wat wils!

Aan de slag met SEB-configuratiebestanden - Deel 1
Spreker: Frederik Vanhoo - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Tijdens deze nascholing leer je hoe je Safe Exam Browser (SEB) configureert voor veilige online examens. We behandelen de technische aspecten van het maken en beheren van SEB-configuratiebestanden, inclusief het instellen van toegangsrechten, beveiligingsopties en netwerkconfiguraties. Deze sessie biedt praktische tips en best practices om ervoor te zorgen dat je examens veilig en betrouwbaar verlopen.

Bedrijfssessies: Typ10 & HP
Spreker: Christiaan Giudice & Sara Lemaire

Blind leren typen voor élk kind met de Typ10-methode
Christiaan Giudice -  Typ10
Tijdens deze sessie krijg je inzicht in…

  • De wetenschappelijke achtergrond: Wat is (blind) typen en waarom is het belangrijk om dit gestructureerd aan te leren?
  • Vaak voorkomende valkuilen bij het blind leren typen, in het bijzonder voor kinderen met leer- of ontwikkelingsstoornissen.
  • Wat het verschil is tussen een cognitieve en een motorisch repetitieve aanpak.
  • Hoe de Typ10-methode werkt via het aanreiken van verschillende leerkanalen.
  • Hulpmiddelen die je kan inzetten met het Typ10 online programma.
  • Hoe je Typ10 lesgever kunt worden.

Titel volgt nog
Sara Lemaire -  HP
Korte inhoud volgt nog

Bedrijfssessies: Didakta BV en Telavox
Spreker: Jasper Van Oort & Gaétan Maegerman

Touchscreens van de toekomst
Jasper Van Oort - Didakta BV
Laat je meenemen in de nieuwste ontwikkelingen in EdTech. Ontdek hoe duurzaamheid, gebruiksgemak en veiligheid toegepast wordt op de nieuwste generatie touchscreens.
 
Jouw Telefoniepartner voor het Onderwijs
Gaétan Maegerman -  Telavox
Tijdens deze workshop ontdek je hoe Telavox de communicatie binnen jouw school efficiënter maakt, administratieve taken vereenvoudigt en helpt om de focus te behouden op wat echt belangrijk is: het onderwijs. Ontdek samen met ons team hoe ons gebruiksvriendelijk platform en professionele ondersteuning jouw onderwijsinstelling kunnen versterken.

Ik wil de Ed-Tech beurs bezoeken
Spreker: Standhouders

Schrijf je hiervoor in indien je je voor géén van bovenstaande workshops wil inschrijven maar liever wil deelnemen aan de Ed-Tech beurs om de standhouders te bezoeken.

Aanbod workshops sessie 1 deel 2
donderdag 22 mei 2025 van 12:10 tot 13:00
Aan de slag met AI
Spreker: Kaat Rykaert - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Het inzetten van AI biedt heel wat kansen, maar er zijn natuurlijk ook valkuilen. In deze sessie ontdek je hoe je AI kan gebruiken in de klas, je verkent een overzichtelijke manier om leerlingen te leren prompten en je krijgt een aantal voorbeelden van hoe AI jouw werk als leraar en het leren van de leerlingen kan ondersteunen.

DigX: Digitale dilemma's: vind je weg in de onderwijs(r)evolutie en maak jouw school klaar voor de toekomst
Spreker: Nico Vankerckhoven - SILA

Ontdek hoe het DigX-project onder leiding van Kathleen Rymen de Vrije Sint-Lambertusscholen in Westerlo (SILA) de afgelopen jaren digitaal heeft doen groeien en nog steeds digitaal laat excelleren.We geven jullie tijdens deze workshop een kijk op het ICT-paspoort dat we tijdens de DigX-sessies ontwikkeld hebben voor onze personeelsleden en hoe we hiermee achteraf aan de slag zijn gegaan, zowel individueel als in de vakleergroepen. We willen laten zien hoe we onze leerkrachten blijvend en gericht proberen te professionaliseren en hoe we onze vakgroepen naar een hoger digitaal niveau proberen te tillen, zodat ook onze leerlingen er op langere termijn beter van worden.In deze sessie zullen we ook ons pilootproject van verschillende klasopstellingen in combinatie met smart-TV’s, touchTV’s, draadloze verbindingsmogelijkheden voor de laptops (Barco, Screenbeam en Hagibis) en GSM-hotels voorstellen. Wat waren voor onze vakleergroepen de ideale klasopstellingen? Aan welke apparatuur gaven zij de voorkeur? Konden we tot een standaardopstelling komen?We hebben in SILA een kader proberen te scheppen hoe we best omgaan met artificiële intelligentie. Dit hebben we gedaan aan de hand van een AI-schaal. De verschillende vakgroepen zijn gaan experimenteren met deze schaal waarin aangegeven wordt in welke mate AI een rol mag spelen bij taken en opdrachten. Goede afspraken maken immers goede vrienden. Op deze manier hebben we de vrees voor artificiële intelligentie bij leerkrachten grotendeels kunnen wegnemen en ze hebben ingezien wat AI voor hen kan betekenen.

Buitengewoon Digitaal Inclusief
Spreker: Joost Dendooven - Styrka Secundair Onderwijs

Een digisprong maken in een school voor buitengewoon onderwijs, is onlosmakelijk verbonden met digitale inclusie.In deze sessie krijg je als deelnemer een aantal handvatten aangereikt om als school, ict-coördinator, directeur, leerlingbegeleider of GOK-leerkracht doordacht op jouw school een beleid rond digitale inclusie te ontwikkelen.

XR in het technisch en beroepsonderwijs
Spreker: Louise Paepe - RTC Antwerpen

Dankzij de XR-uitleendienst van de RTC’s – een initiatief binnen het XR-actieplan – kunnen Vlaamse secundaire scholen met een technisch of beroepsgericht onderwijsaanbod gratis gebruikmaken van XR-koffers en een uitgebreide softwarebibliotheek. Dit unieke aanbod stelt scholen in staat om innovatieve technologieën zoals virtual reality (VR) en augmented reality (AR) op een toegankelijke manier te integreren in hun lessen.

Tijdens deze inspirerende workshop krijg je niet alleen een volledig overzicht van de mogelijkheden van XR-technologie in het klaslokaal, maar ook de kans om zelf een XR-bril te testen. Ontdek hoe je VR en AR kunt inzetten om leerinhouden tot leven te brengen, de betrokkenheid van leerlingen te vergroten en hen voor te bereiden op de digitale wereld van morgen.

Van technische toepassingen tot creatieve lesoplossingen: XR biedt ongekende mogelijkheden voor onderwijsinnovatie. Kom zelf ervaren hoe XR-technologie het verschil kan maken in jouw lessen en laat je inspireren door de toekomst van leren!

Hoe zet ik PowerShell in om Intune te automatiseren? - Deel 2
Spreker: Vincent Cogen - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen. 
Aan de hand van enkele casussen gaan we aan de slag met Powershell binnen Intune. Hoe kan je scripts op een bepaald tijdstip laten uitvoeren? Hoe kan je aan de hand van een detectiescript, een remediationscript uitvoeren? Enkele voorbeelden: De gezondheid van een laptopbatterij controleren. Controleren hoe lang het geleden is dat een leerling zijn laptop heeft herstart en op basis daarvan een melding tonen dat de laptop om een bepaald tijdstip uit zichzelf zal herstarten. Automatisch koppelen van Sharepointbibliotheken zonder de standaard wachttijd vanuit Intune,…

Khan Academy: Samen wiskunde leren!
Spreker: Tineke D'Haeseleer - Bibliotheken Zonder Grenzen

Khan Academy is een gratis leerplatform voor wiskunde met duizenden video's, artikels en oefeningen. In deze sessie maak je kennis met de basisfuncties van het platform. Je kruipt ook in de rol van leerling en ervaart hoe je met differentiatie binnen de groep toch kan samenwerken aan wiskundekennis.

Monitoren van succesvolle leerlingenstromen
Spreker: Conny Witters & Bart Debbaut - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Als leerlingen op de juiste schoolbank zitten, zien we veel positieve effecten bij zowel leraren als leerlingen. Het monitoren van leerlingenstromen is bijgevolg onmisbaar binnen een krachtig onderwijskundig beleid. Via een voorgestructureerd praktijkonderzoek aan de hand van 1 dataset in excel kunnen we het antwoord op de verschillende onderzoeksvragen van Databistro met betrekking tot leerlingstromen beantwoorden. Deze sessie reikt je via de dataset handvaten aan hoe je met leerkrachten via een datageïnformeerde reflectie mikt op succes voor élke leerling.

Game- en schermverslaving: hoe ga je ermee om? - Deel 2
Spreker: Gaëtan Bourguignon -  Thomas More Kempen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Games, social media, YouTube, series … ze zijn enorm populair bij jongeren en maken deel uit van hun dagelijkse bezigheden. Hoewel er kennis te halen valt uit deze kanalen en jongeren er dingen uit leren zoals het verbeteren van hun coördinatie en probleemoplossend denken ... kunnen ze voor sommigen verslavend werken met alle gevolgen van dien. Hun studies, concentratie, gezondheid en sociale leven gaan zienderogen achteruit. Tegelijkertijd halen deze jongeren er veel voldoening uit en geeft het hen een goed gevoel. Het is net dat goed gevoel dat verslavend kan werken. In deze interactieve vorming kom je te weten:

  • Wanneer social media en gamen problematisch wordt en er sprake is van een verslaving?
  • Hoe je het probleemgedrag kan herkennen in een vroeg stadium en wie er extra vatbaar voor is?
  • Hoe kunnen ouders en leraren samenwerken om bij een vermoeden van 'verslaving' de gepaste hulp te bieden?Doorspekt met verhalen uit eerste hand krijg je in deze sessie inzicht in deze uiterst actuele problematiek.
Leer micro:bit programmeren met Python - Deel 2
Spreker: Tim Louagie - Brightlab

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Ontdek én ontwikkel het programmeertalent van je leerlingen met de krachtige micro:bit! Deze kleine microcontroller opent de deuren naar eindeloze mogelijkheden. Python is een ideale taal voor beginners die willen leren programmeren met tekst. De structuur en opdrachten lijken sterk op gewone taal, waardoor het eenvoudig is om de code te doorzien, begrijpen en wijzigen. Python is populair in het onderwijs, maar wordt ook veel ingezet in de professionele wereld. Je start je ontdekkingsreis samen met de opleider die je wegwijs maakt in de Python-programmeeromgeving en de basisprincipes van het tekstueel programmeren bijbrengt. Daarna ga je zelf aan de slag met praktische opdrachten die kant-en-klaar zijn om in de klas te gebruiken. Ga naar huis met een goedgevulde rugzak vol lesmateriaal, een gezonde portie zelfvertrouwen en ... jouw eerste ontwerp van een algoritme om een probleem op te lossen!

Minelabs: leer wetenschap met Minecraft
Spreker: Bert Jorissen - Minelabs

Minelabs is een digitale leeromgeving in de vertrouwde game Minecraft, ontworpen om meer intuïtie te geven aan de lessen Fysica en Chemie. In deze sessie leggen we uit hoe u Minelabs kunt gebruiken in de 2e en 3e graad van het Vlaams secundair onderwijs. Minelabs is beschikbaar in twee versies: de volledige versie 'Minelabs' is gebaseerd op Minecraft Java, en 'Minelabs Essentials' die als basis Minecraft Eduction heeft. We bespreken de verschillen tussen beide versies en leggen uit hoe u snel aan de slag kunt. Hierna overlopen we de werkbladen die horen bij de verschillende lessen, die in lijn zijn met de leerdoelen van het Vlaams onderwijs voor de vakken Fysica en Chemie. We geven een live demo waar we enkele kleine moleculen maken (Minelabs), op ontdekking gaan in de kwantumdimensie en de Coulombkracht bestuderen (Minelabs Essentials). We sluiten af met de resultaten van testlessen in het secundair onderwijs en de leerrendementen die met Minelabs behaald werden.Minelabs is gratis te spelen en te downloaden via minelabs.be. Als uw school gebruik maakt van office 365, heeft u reeds een Minecraft Education licentie en kunt u direct aan de slag met Minelabs Essentials. De volledige Minelabs omgeving heeft een licentie voor Minecraft Java nodig.Minelabs is een samenwerking tussen de Universiteit Antwerpen, PITO Stabroek en KLA Antwerpen met steun van Smart Education @ Schools van IMEC en de Vlaamse Overheid, departement onderwijs. De verdere ontwikkeling en onderhoud van Minelabs gebeurt door een team van enthousiaste vrijwilligers.

Aan de slag met SEB-configuratiebestanden - Deel 2
Spreker: Frederik Vanhoo - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Tijdens deze nascholing leer je hoe je Safe Exam Browser (SEB) configureert voor veilige online examens. We behandelen de technische aspecten van het maken en beheren van SEB-configuratiebestanden, inclusief het instellen van toegangsrechten, beveiligingsopties en netwerkconfiguraties. Deze sessie biedt praktische tips en best practices om ervoor te zorgen dat je examens veilig en betrouwbaar verlopen.

Bedrijfssessies: The Rent Company & The Network Factory
Spreker: Niel Van Meeuwen & Paul Van der Cruyssen

Security in de klas: Bescherm leerlingen en data in het digitale tijdperk 
Niel Van Meeuwen - The Rent Company
In deze sessie duiken we in de essentiële rol van digitale beveiliging in het onderwijs. Samen met onze partner Edu-Tech bespreken we de grootste beveiligingsuitdagingen voor scholen en hoe je leerlingen en gevoelige data kunt beschermen tegen cyberdreigingen. The Rent Company Belgium biedt inzicht in hoe onze laptops met ingebouwde beveiligingsoplossingen bijdragen aan een veilige leeromgeving. Kom ontdekken hoe je een robuuste en veilige digitale infrastructuur opzet voor jouw school!

Whalebone - DNS Immunity
Paul Van der Cruyssen - The Network Factory
Whalebone - DNS Immunity, biedt een ICT-beveiligingsoplossing die ontworpen is om scholen, organisaties, enz... te beschermen tegen online bedreigingen zoals malware, ransomware en phishing-aanvallen. Whalebone beschermt tegen cyberbedreigingen met DNS Immunity, blokkeert schadelijke domeinen en verwijdert ongewenst verkeer, beschermt alle apparaten zonder software te hoeven installeren, en dit inclusief identiteitsbescherming en off-net bescherming. Hoe je netwerk veilig(er) maken?, zelfs zonder firewall, én zonder enige configuratie aan de client kant? Dat doet Whalebone voor jou. 

Bedrijfssessie:  Signpost: ICT-coördinator als spil in een toekomstgericht onderwijs
Spreker: Joelle Robberecht & Roeland van Rooy

Deze sessie zoomt in op het begeleiden van leerkrachten bij de integratie van digitale tools, met voorbeelden van innovatieve samenwerkingsvormen en duurzame professionaliseringstrajecten.Hoe kan een ICT-coördinator niet alleen technisch ondersteunen, maar ook een pedagogische meerwaarde creëren binnen een school? De rol van de ICT-coördinator is cruciaal in de digitale transformatie van scholen. Deze sessie richt zich op hoe je een duurzame digitale leeromgeving opbouwt die niet alleen technisch, maar ook pedagogisch effectief is. Aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk belichten we de uitdagingen en kansen die educatieve technologieën bieden. We delen inzichten over hoe ICT-coördinatoren leerkrachten kunnen ondersteunen in het ontwikkelen van digitale competenties en hoe een gezamenlijke visie binnen een schoolteam bijdraagt aan succes.Focus: *Praktische en strategische ondersteuning voor het creëren van een breed gedragen digitale onderwijsstrategie.*Het uitpakken met inspirerende successtories die aansluiten bij hun uitdagingen en hen warm maken voor ons breder aanbod.*Praktische en strategische ondersteuning voor het creëren van een breed gedragen digitale onderwijsstrategie.

Ik wil de Ed-Tech beurs bezoeken
Spreker: Standhouders

Schrijf je hiervoor in indien je je voor géén van bovenstaande workshops wil inschrijven maar liever wil deelnemen aan de Ed-Tech beurs om de standhouders te bezoeken.

Aanbod workshops sessie 2 deel 3
donderdag 22 mei 2025 van 14:20 tot 15:10
Digitale didactiek
Spreker: Kaat Rykaert - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Kwaliteitsvol onderwijs zet de leerling en het leren van de leerling centraal. Hoe kan digitalisering daar een versterkende factor in zijn? Vanuit welke (didactische) principes vertrek je best en welke digitale tools ondersteunen deze principes? In deze sessie vertrekken we vanuit een aantal kaders en verkennen we daarbij een aantal digitale tools. Op het einde van de sessie kan je een aantal digitale tools doelgericht inzetten om je onderwijs nog kwaliteitsvoller te maken. 

Cybersecurity in het onderwijs, hoe pak je dat aan?
Spreker: Ronny Dreesen -  Kenniscentrum Digisprong

In de digitale wereld van vandaag is het onderwijs niet immuun voor de risico’s van cyberaanvallen en datalekken. Onze lezing belicht hoe scholen zich kunnen wapenen tegen deze dreigingen door middel van een proactief cybersecuritybeleid. We verkennen de uitdagingen en oplossingen rond gegevensbescherming, met speciale aandacht voor de rol van het Kenniscentrum Digisprong in het bevorderen van digitale veiligheid in het onderwijs.Leer hoe uw school niet alleen kan voldoen aan de basisvereisten voor veilige onderwijstools, maar ook hoe u een cultuur van cybersecuritybewustzijn en -responsiviteit kunt Deze lezing biedt essentiële inzichten in het implementeren van effectieve cybersecuritystrategieën in het onderwijs, gericht op het beschermen van zowel leerlingen als leerkrachten tegen de steeds veranderende cyberdreigingen. We zullen onderwerpen uit het nieuwe actieplan cybersecurity onder de aandacht brengen en de reden waarom hierop wordt ingezet. 

Future proof schoolnetwerk met EAP-TLS, Microsoft Entra Internet Access en Microsoft Entra Private Access - Deel 1
Spreker: David Vermonden - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
In de snel evoluerende digitale wereld is een robuust en veilig schoolnetwerk essentieel. Scholen staan voor uitdagingen zoals hybride werken, de groei van mobiele apparaten en de noodzaak om studenten en medewerkers overal en altijd toegang te geven tot veilige IT-diensten. Hoe blijft uw netwerk schaalbaar, veilig en toekomstbestendig? Tijdens deze sessie vol met demo's ontdekt u: - EAP-TLS: Hoe deze geavanceerde wifi-authenticatie zorgt voor een sterke beveiliging zonder gedoe met wachtwoorden. - Microsoft Entra Internet Access: Maak uw netwerk veiliger door schadelijk internetverkeer te blokkeren en gebruikers te beschermen tegen cyberdreigingen. - Microsoft Entra Private Access: Hoe u toegang tot interne bronnen zoals IOT kunt vereenvoudigen en beveiligen zonder VPN-complexiteit. Leer hoe u een netwerk bouwt dat niet alleen vandaag voldoet, maar ook voorbereid is op de uitdagingen van morgen. Of u nu verantwoordelijk bent voor het beheer van een klein schoolnetwerk of een uitgebreide scholengroep, deze sessie biedt inzichten en praktische oplossingen die u direct kunt toepassen.

Take Control! Afstandsleren in secundair onderwijs: een checklist - Deel 1
Spreker: Vincent Vanrusselt - Centrum Digitaal Leren | Hogeschool PXL

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen. 
Een inclusief krachtige leeromgeving organiseren voor performant afstandsleren vraagt om een aantal 'evidence informed' interventies die veel verder gaan dan schier eindeloos voor een camera orakelen of simpelweg een opdracht in de cloud zetten. In deze sessie wordt aan de hand van vier grote thema's een checklist meegegeven aan de deelnemers om afstandsonderwijs goed te organiseren voor leerlingen. Bij afstandsonderwijs verleen je zeker heel wat autonomie maar wat met de verbondenheid tussen leerlingen onderling en met de leerkracht? En kan je je expertise als leerkracht voldoende etaleren? En is zelfregulatie als evidentie beschouwen een valkuil? Je komt het allemaal te weten in deze lezing.

Doelgericht aan de slag met ict in de kleuterschool
Spreker: Gerben Wieczerniak - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Waarom zou je vertrekken vanuit een ICT-visie in kleuteronderwijs? Wat betekent ICT als doel en ICT als middel? Hoe ontwerp je evidence informed een krachtige leeromgeving met ICT? Allemaal vragen waarop de antwoorden je helpen in het doelgericht en zinvol aan de slag gaan met ICT met kleuters.

Smartschool: Educheck: tastbaar maken wat telt
Spreker: Erwin Meyers -  Smartschool

Gebruik Educheck om je onderwijseffectiviteit in kaart te brengen en verbeterkansen helder te identificeren. Deze handige bevragingstool, ontwikkeld in samenwerking met Uantwerpen, werkt met 33 wetenschappelijk onderbouwde indicatoren die bijdragen aan een hogere schooleffectiviteit en de ontwikkeling van leerlingen. De indicatoren richten zich op aspecten zoals schoolbeleid, organisatie, klaspraktijk, motivatie en het welbevinden van leerlingen. Met Educheck zet je als leerkracht of schoolleider doelgerichte stappen naar kwaliteitsverbetering.

Alice in AI-Wonderland - Deel 1
Spreker: Kim Expeels & Jonathan Delmeire - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Bijna dagelijks lezen we via de media over de wonderlijke wereld van artificiële intelligentie en taaltechnologie. De mogelijkheden lijken bijna eindeloos en doen ons vaak verstommen. In deze boeiende sessie ontmoet u onder meer (beroemde) chatpartners, AI-schrijfassistenten en songwriters. We bezoeken Magic School, leren ook over AI als beeldgenerator, tolk en woordkunstenaar. We staan stil bij de manier waarop al deze nieuwe ontwikkelingen het leven van een leerkracht of schoolmedewerker gemakkelijker kunnen maken, maar wijzen ook op de maatschappelijke implicaties.

Aan de slag met Python in 100min - Deel 1
Spreker: Koen Kempeneers - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Hoe leer je leerlingen programmeren met een hogere, gestructureerde en objectgeoriënteerde programmeertaal in minder dan 25 lestijden? Kom het aan de lijve ondervinden in slechts 2 lestijden ...Tijdens deze doe-sessie maak je kennis met Python, module Turtle en leer je door figuren te tekenen de efficiënte sequenties op te bouwen, beslissingen te nemen en herhalingen te implementeren.

Inleiding tot Microsoft Graph via PowerShell
Spreker: Frederik Vanhoo - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Tijdens deze sessie leer je hoe je Microsoft Graph kunt gebruiken om gegevens en functionaliteiten van Microsoft 365-diensten te integreren in je eigen applicaties. We behandelen de basisprincipes van API-aanroepen, authenticatie en autorisatie, en geven enkele korte praktische voorbeelden van hoe je met Microsoft Graph efficiënte en krachtige oplossingen kunt bouwen. Deze sessie is ideaal voor ontwikkelaars die hun vaardigheden willen uitbreiden en meer willen halen uit de Microsoft 365-omgeving.

LLinkid - voor gevorderden
Spreker: Henk de Baene - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Werk je al met LLinkid maar loop je af en toe tegen iets aan?In deze gevorderde sessie leer je alle mogelijkheden kennen om leerplannen niet alleen te beheren, maar ook verder optimaal af te stemmen op jouw vakgroep en lespraktijk.Wat biedt LLinkid jou als ervaren gebruiker?LLinkid stelt je in staat om leerplannen te verfijnen en gedetailleerd op maat te maken. Ga verder in het integreren van gemeenschappelijke leerplandoelen en keuzedoelen. Met de vorderingsplantool van LLinkid kun je, individueel of met je vakgroep, een gestructureerd plan uitwerken en je vorderingen doorheen het schooljaar monitoren en bijsturen.In deze sessie komen niet alleen alle geavanceerde functionaliteiten aan bod, maar bespreken we ook mogelijke struikelstenen en geven we je tips om deze te omzeilen.Voor wie? Deze sessie is gericht op wie al vertrouwd is met de basis van LLinkid en antwoorden wil op vragen waar hij of zij af en toe tegen aanloopt.

DigX: Een krachtig ICT-beleid dat professionalisering stimuleert bij VIIO Tongeren-Borgloon
Spreker: Ellen Ervinck -  viio Tongeren-Borgloon

In deze sessie delen wij onze ervaringen met het DigX-traject en presenteren we het ICT-beleid van viio Tongeren-Borgloon. Dit beleid wordt ondersteund door een sterke technische infrastructuur en voortdurende aandacht voor professionalisering. Tijdens de sessie ligt de focus op het pedagogische aspect van het beleid. We bespreken onze visie, de Digitale Dagen in augustus, en de goed gevulde ICT-week voor zowel leerlingen als leerkrachten. Daarnaast belichten we andere online tools voor professionalisering. Ook benadrukken we het belang van een verantwoordelijke directeur die het ICT-beleid mede vormgeeft en het bundelen van de uren van de pedagogisch ICT-coördinator. Samen streven we naar een innovatief en effectief ICT-beleid dat bijdraagt aan de kwaliteit van ons onderwijs.

Bedrijfssessies: Tadicom & Omada by TP-Link
Spreker: Bart Huijnen & Kevin schroven

Ontzorgen in uw telecomoplossing
Bart Huijnen -  Tadicom
Wilt u een Een systeem voor telefonie dat intuïtief werkt? Bij Tadicom creëren we al meer dan 35 jaar betrouwbare telecomoplossingen op maat van bedrijven, scholen en organisaties. We gaan voluit voor een transparant en efficiënt systeem dat beantwoordt aan alle noden – én meer. Wij zijn gespecialiseerd in het ontzorgen van onderwijsinstellingen.

Total & Cost Effective Network & Wifi Solution 
Kevin schroven -  Omada by TP-Link
Omada by TP-Link, Total & Cost Effective Network & Wifi Solution

Ik wil de Ed-Tech beurs bezoeken
Spreker: Standhouders

Schrijf je hiervoor in indien je je voor géén van bovenstaande workshops wil inschrijven maar liever wil deelnemen aan de Ed-Tech beurs om de standhouders te bezoeken.

Aanbod workshops sessie 2 deel 4
donderdag 22 mei 2025 van 15:20 tot 16:10
AI als ondersteuning voor leraars
Spreker: Luigi Iannuzzi - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Tijdens deze sessie focussen we op hoe AI leraars kan ondersteunen bij hun werk (voor en na de les, dus niet in de eerste plaats tijdens) vanuit het perspectief van de ICT-coördinator (ondersteunen van leraars).

DigX: Werkbare schoolbrede aanpak ICT-integratie
Spreker: Liesbeth Bleys -  WICO Pelt

Wil je de ICT-vaardigheden van zowel leerlingen als leerkrachten naar een hoger niveau tillen? Kom dan naar de sessie 'Een schoolbrede ICT-integratie'. Je zal ontdekken hoe je als team gezamenlijk de doelen van het GFL 'mediawijsheid en digitaal vaardig' kunt implementeren, realiseren én evalueren met behulp van smartschool.Na afloop van de sessie heb je een helder plan in handen om de ICT - integratie schoolbreed te verankeren. 

Future proof schoolnetwerk met EAP-TLS, Microsoft Entra Internet Access en Microsoft Entra Private Access - Deel 2
Spreker: David Vermonden - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
In de snel evoluerende digitale wereld is een robuust en veilig schoolnetwerk essentieel. Scholen staan voor uitdagingen zoals hybride werken, de groei van mobiele apparaten en de noodzaak om studenten en medewerkers overal en altijd toegang te geven tot veilige IT-diensten. Hoe blijft uw netwerk schaalbaar, veilig en toekomstbestendig? Tijdens deze sessie vol met demo's ontdekt u: - EAP-TLS: Hoe deze geavanceerde wifi-authenticatie zorgt voor een sterke beveiliging zonder gedoe met wachtwoorden. - Microsoft Entra Internet Access: Maak uw netwerk veiliger door schadelijk internetverkeer te blokkeren en gebruikers te beschermen tegen cyberdreigingen. - Microsoft Entra Private Access: Hoe u toegang tot interne bronnen zoals IOT kunt vereenvoudigen en beveiligen zonder VPN-complexiteit. Leer hoe u een netwerk bouwt dat niet alleen vandaag voldoet, maar ook voorbereid is op de uitdagingen van morgen. Of u nu verantwoordelijk bent voor het beheer van een klein schoolnetwerk of een uitgebreide scholengroep, deze sessie biedt inzichten en praktische oplossingen die u direct kunt toepassen.

Take Control! Afstandsleren in secundair onderwijs: een checklist - Deel 2
Spreker: Vincent Vanrusselt - Centrum Digitaal Leren | Hogeschool PXL

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen. 
Een inclusief krachtige leeromgeving organiseren voor performant afstandsleren vraagt om een aantal 'evidence informed' interventies die veel verder gaan dan schier eindeloos voor een camera orakelen of simpelweg een opdracht in de cloud zetten. In deze sessie wordt aan de hand van vier grote thema's een checklist meegegeven aan de deelnemers om afstandsonderwijs goed te organiseren voor leerlingen. Bij afstandsonderwijs verleen je zeker heel wat autonomie maar wat met de verbondenheid tussen leerlingen onderling en met de leerkracht? En kan je je expertise als leerkracht voldoende etaleren? En is zelfregulatie als evidentie beschouwen een valkuil? Je komt het allemaal te weten in deze lezing.

Introductie in IoT
Spreker: Steven Mertens - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Wat kan IoT betekenen in je school. Het is een containerbegrip, maar er zitten ook een paar verborgen pareltjes in. Een simpele temperatuursafhankelijke regeling maken die je van op het internet kan monitoren. Een toestel vanop afstand bedienen (switch, lamp,...).

Smartschool: Efficiënt plannen
Spreker: Erwin Meyers - Smartschool

Ontdek praktische tips om de Planner efficiënt te gebruiken en beter samen te werken met je collega's bij het opstellen en delen van duurzame lesfiches. Leer hoe je samen uitdagende en relevante lessenreeksen creëert die naadloos aansluiten op je leerdoelen en eenvoudig te plannen zijn in de Planner. Ontdek bovendien hoe dit alles bijdraagt aan een concrete vermindering van de planlast voor leerkrachten.

Alice in AI-Wonderland - Deel 2
Spreker: Kim Expeels & Jonathan Delmeire - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Bijna dagelijks lezen we via de media over de wonderlijke wereld van artificiële intelligentie en taaltechnologie. De mogelijkheden lijken bijna eindeloos en doen ons vaak verstommen. In deze boeiende sessie ontmoet u onder meer (beroemde) chatpartners, AI-schrijfassistenten en songwriters. We bezoeken Magic School, leren ook over AI als beeldgenerator, tolk en woordkunstenaar. We staan stil bij de manier waarop al deze nieuwe ontwikkelingen het leven van een leerkracht of schoolmedewerker gemakkelijker kunnen maken, maar wijzen ook op de maatschappelijke implicaties.

Aan de slag met Python in 100min - Deel 2
Spreker: Koen Kempeneers - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Deze sessie bestaat uit 2 delen van '50 en dien je samen te volgen.
Hoe leer je leerlingen programmeren met een hogere, gestructureerde en objectgeoriënteerde programmeertaal in minder dan 25 lestijden? Kom het aan de lijve ondervinden in slechts 2 lestijden ...Tijdens deze doe-sessie maak je kennis met Python, module Turtle en leer je door figuren te tekenen de efficiënte sequenties op te bouwen, beslissingen te nemen en herhalingen te implementeren.

Digisnap: jouw weg
Spreker: Katrien Bernaerts -  Kenniscentrum Digispong

Kenniscentrum Digisprong ontwikkelde op basis van SELFIEforTEACHERS een gratis zelfreflectietool. De tool peilt naar de ICT-competenties van elke leraar en is geënt op het DigCompEdu Framework. De vragen zijn eenduidig, in duidelijke taal opgesteld en afgestemd op het Vlaamse onderwijs, aangevuld met praktijkvoorbeelden. Elke reflectievraag vertrekt vanuit een competentie en bevraagt de mate van toepassing door de leerkracht. In deze sessie gaan we tevens aan de slag met het interpreteren van je eigen leersuggestie en het schoolrapport. Na deze workshop heeft Digisnap geen geheimen meer voor je en vind je in een mum van tijd info over professionaliseringsmogelijkheden.

Hoe je Microsoft 365-tenant beveiligen?
Spreker: Frederik Vanhoo - Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Tijdens deze sessie leer je essentiële tips en strategieën om je Microsoft 365-tenant te beveiligen. We behandelen onderwerpen zoals Role Based Access Control (RBAC) voor het beheren van toegangsrechten, het gebruik van beheereenheden voor gestructureerd beheer, en een kort overzicht van de beveiligingsfuncties op security.microsoft.com. Daarnaast bespreken we het instellen van Conditional Access om toegang tot je tenant te beschermen. Deze sessie biedt praktische inzichten voor IT-beheerders die de beveiliging van hun Microsoft 365-omgeving willen versterken.

Een BookWidgets-beleid uitwerken over de volledige school
Spreker: Dimitri Bongers - BookWidgets

Je leert hoe je een sterk BookWidgets-beleid kan uitwerken in je (volledige) school met een focus op 4 luiken: * Content-creatie en -gebruik stimuleren* Deelcultuur promoten * Verbeter-beleid uitwerken * Regels en organisatie stroomlijnenAan het einde van de sessie is er tijd voor vragen (of bezoek onze beursstand).

Bibliotheken Zonder Grenzen & Bednet vzw
Spreker: Cedric Oosterlynck & Ruth Gees

Leer je leerlingen (8-14 jaar) kritisch omgaan met internet en sociale media a.h.v. concrete activiteiten
Cedric Oosterlynck - Bibliotheken Zonder Grenzen
Tijdens deze sessie stellen we u graag het pedagogisch dossier van Cyber Helden voor. In dit dossier vinden leraren een heleboel kant- en klare activiteiten die ze kunnen gebruiken om hun leerlingen kritisch en zelfredzaam te maken op het internet. Thema’s die behandeld worden, zijn sociale media, privacy, desinformatie, cyberpesten en goede online beveiliging. We maken eveneens de link met de ZILL-doelen. Alle activiteiten zijn achteraf gratis beschikbaar.

Bednet ICT-materiaal voor online afstandsonderwijs: nog relevant in tijden van Digisprong?! 
Ruth Gees - vzw Bednet
Ruim 80% van onze gebruikers op scholen geeft aan dat werken met Bednet meer mogelijkheden biedt dan andere platformen. Schrijf snel in en ontdek waarom kiezen voor Bednet een wereld van verschil kan maken.

Ik wil de Ed-Tech beurs bezoeken
Spreker: Standhouders

Schrijf je hiervoor in indien je je voor géén van bovenstaande workshops wil inschrijven maar liever wil deelnemen aan de Ed-Tech beurs om de standhouders te bezoeken.

 

Strategie en methode:

Je kiest zelf de workshops en de sessies die je aanspreken. Achteraf kan je de ontvangen presentaties downloaden.

Er worden foto’s gemaakt tijdens de dag. Indien je hiermee niet akkoord gaat, meld je dit aan fotograaf wanneer zij een foto neemt.

Bijkomende info:

NIEUW: gratis shuttledienst aan het begin en einde van de studiedag van station Geel tot de campus voor wie zich dit aanduidt bij de inschrijving.  Praktische info volgt via mail enkele dagen voor de studiedag.  

De modaliteiten van ICT voor deelname aan dit initiatief, kan je online nalezen.

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:

Tot en met zondag 30 maart geldt het vroegboektarief € 105 daarna kost de studiedag € 130. De korting wordt verrekend op de eindfactuur en niet bij inschrijving.  Inschrijven kan tot en met 12 mei 23:59.


Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 12 mei 2025 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 130,00 Euro
Lesgever: Rymen Kathleen
De Clercq Pieter
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Thomas More - Campus Geel
Kleinhoefstraat 4
2440 Geel (Kaart)
  • Reeks 1:
    • donderdag 22 mei 2025 van 09:00 tot 17:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.