Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETPSKO3LSO250002-01 Directiecongres secundair onderwijs regio Limburg

Doelgroep:
  • Directies secundair onderwijs regio Limburg
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Programma

Donderdag 9 oktober 2025

08.00 – 09.00 Onthaal en registratie
09.00 – 09.15 Welkom door Ellen Huybrechts
09.15 – 10.30 Keynote door Bruno Vanobbergen
10.30 – 11.15 Pauze
11.15 – 12.30 Keuzesessie 1
12.30 – 14.00 Lunch
14.00 – 15.15 Keuzesessie 2
15.15 – 16.00 Pauze/vrije tijd
16.00 – 17.00 Inchecken
17.00 – 17.30 Verplaatsing naar de kerk
17.30 – 18.30 Eucharistie
19.30 – 21.00 Aperitief en diner
21.00 - …       Gezellig samenzijn

Vrijdag 10 oktober 2025

07.30 – 08.45 Ontbijt 
08.30 - 09.00 Onthaal en registratie
09.00 – 09.15 Welkom
09.30 – 10.45 Keuzesessie 3
10.45 - 11.15 Pauze
11.15 – 12.30 Keynote Dirk Bollen
12.30 – 13.00 Afsluiting
13.00 – 14.30 Aperitief en lunch

Workshops:
Aanbod workshops deel 1
donderdag 9 oktober 2025 van 11:15 tot 12:30
Inspectie & de impact van de directeur
Spreker: Maarten Penninckx

De inspectie heeft haar werking de laatste jaren regelmatig vernieuwd: in 2018 de omslag naar Inspectie 2.0, in 2023 kwam "Inspectie 2.0 op maat" met kortere doorlichtingen en tussentijdse bezoeken, en nu zijn er bijkomend de beoordelingen rond leerlingenbegeleiding en GOK. 
In deze werkwinkel geven we een overzicht van de werking van de inspectie en een vooruitblik naar wat de toekomst zou kunnen brengen. Daarnaast bieden we een overzicht van kansen die je als directeur kan benutten om een een inspectiebezoek om te zetten naar duurzame groei voor de kwaliteit van je school. 
 
Belangrijk: deze werkwinkel is in grote mate een herhaling van de nascholing die vorig jaar door Maarten werd aangeboden, maar dan veel korter. Voor wie toen al de nascholing volgde, is deze werkwinkel uiteraard minder zinvol. 

Efficiënt en effectief (vak)vergaderen
Spreker: Christel Verheyen

De vergadermoeheid in onderwijsmiddens is vooral het gevolg van onvruchtbaar, om niet te zeggen slecht vergaderen, dat op georganiseerd tijdverlies lijkt. Vaak wordt er niet zinnig aan de agenda gewerkt, ofwel wordt aan mensen tekortgedaan, ofwel zijn beide het geval. Het zal er bijgevolg op aankomen dat er beter wordt overlegd, niet per se meer. Maar hoe realiseer je dat?

Deze werkwinkel biedt antwoord op volgende vragen: aan welke voorwaarden dient een efficiënte en effectieve (vak)vergadering te voldoen, zodat zowel leerlingen als leraren er beter van worden? Hoe kan een verslagsjabloon met vaste rubrieken bijdragen tot een betere vergadercultuur? Wat wordt precies verwacht van de voorzitter van een vergadering. Hoe creëer je actieve betrokkenheid van alle deelnemers? Hoe ga je om met weerstand?

Na deze werkwinkel hebben de deelnemers er zicht op hoe zij zelf hun vakcoördinatoren of vakgroepen kunnen ondersteunen bij het optimaliseren van vakvergaderingen, met actieve bijdrage van alle leden, of hoe de pedagogische begeleiding hen hierin kan bijstaan. In tweede instantie doen de deelnemers tips op voor eigen vergaderingen.

Onderwijs is zowel prachtig als kwetsbaar. Hoe zet je in op onderwijskundig beleid om de pracht te bewaren en de kracht van het team te versterken? DEEL 1
Spreker: Anne Dewulf

Onderwijskundig beleid geeft vorm aan de kern van de opdracht van de leraar. En toch blijkt uit doorlichtingsverslagen dat een doeltreffend onderwijskundig beleid een uitdaging is op vele scholen.  
Hoe staat het op jouw school met onderwijskundig beleid? Waar kun je op inzetten en hoe past het binnen de totale kwaliteitsontwikkeling op je school? Link met het OK: de werkwinkel zet volledig in op BL 7 (onderwijskundig beleid: de school voert een doeltreffend beleid op vlak van leren en onderwijzen).

Onderwijskundig beleid geeft vorm aan de kern van de opdracht van de leraar.
Wie betrek jij bij het uitwerken van het onderwijskundig beleid op jouw school? Hebben jullie schoolbrede afspraken over didactiek, leerlingenevaluatie, feedback en leerlingenbeleiding? Zijn in jouw school die afspraken doelgericht en duidelijk geformuleerd voor alle teamleden? ...
Tijdens deze werkwinkel gaan we op zoek naar antwoorden en ga je actief aan de slag met tools om in jouw school te werken aan een doeltreffend onderwijskundig beleid

Op het einde van deze werkwinkel:

  • kun je benoemen wat onderwijskundig beleid is;
  • heb je zicht op de relatie tussen onderwijskundig beleid en de onderwijskwaliteit van je school;
  • heb je handvatten om in te zetten op onderwijskundig beleid op jouw school;
  • heb je zicht op verdere professionaliseringsmogelijkheden op basis van je noden.


OPGELET: deze werkwinkel omvat de volledige dag, kies ook deel 2 om hieraan te kunnen deelnemen.

Onze vloot samen varende houden in woelige wateren: verandermoeheid ombuigen, het kan!
Spreker: Steven Monchy en Yannick Noppe

Er lopen veel veranderprocessen op scholen waardoor het schoolteam wat verandermoe dreigt te worden. In deze praktisch gerichte werkwinkel worden de deelnemers bewust van een aantal succesfactoren om veranderprocessen te laten landen en zo ook te bouwen aan een lerende en innovatieve organisatiecultuur met het schoolteam.  

We vertrekken van de cirkel van gedragsverandering om de weg die elk veranderproces min of meer aflegt, zichtbaar te maken. Ook elke medewerker gaat diezelfde cirkel door maar niet altijd aan hetzelfde tempo. Daardoor lijken veranderprocessen te stokken, trekkers voelen weerstand en leidinggevenden zien verandermoeheid opduiken bij het willen/moeten aanvatten van een volgend veranderproces. 
In deze werkwinkel vertrekken we van deze realiteit en reflecteer je aan de hand van een aantal wetenschappelijke inzichten over je schoolpraktijk om mogelijk je 'schoolvloot naar kalmer water te brengen'... Een smaakmaker!

Na deze werkwinkel:

  • ben je bewuster geworden van de impact van de hoeveelheid en de verschillende soorten veranderprocessen die lopen op school.
  • neem je een methodiek en succesfactoren mee om als leidinggevende verander'kennis' en -'vermogen' te versterken in je school.
Samen leren en groeien: professionele dialoog rond algemene vorming in de A-finaliteit
Spreker: Anja Lerno en Wendy Vancluysen

Bij de modernisering maakte je op school keuzes wat betreft het organiseren van de vakken algemene vorming in de A-finaliteit.
Als (pedagogisch) directeur vraag je je wel eens af 'hoe andere scholen dit aanpakken'. Tijdens deze werkwinkel krijg je de kans om de schooleigen keuzes te bespreken met collega's en zo inzichten mee te nemen naar je school, die eventueel kunnen leiden tot het borgen of bijsturen van de huidige aanpak.

We faciliteren het gesprek tussen directies over hun aanpak bij het organiseren van de algemene vorming in de A-finaliteit. Herkennen alle deelnemers specifieke uitdagingen voor doelgroep van leraren en leerlingen: het leren in samenhang, het ontwikkelen van eigen materiaal, evaluatiebeleid en rapportering, personeelsbeleid, ...?
Welke keuzes maakte je? Hoe verliep dit proces? Wat lukt goed? Waar loop je tegenaan? Welke bijsturingen deed je al? Welke ideeën neem je na vandaag mee naar huis? Welke noden heb je (nog)?

Na deze werkwinkel:

  • krijg je bevestiging van je eigen aanpak en/of nieuwe ideeën;
  • kan je jouw eigen noden concretiseren naar collega's en de pedagogische begeleiding toe;
  • heb je een beter zicht op de manier waarop andere scholen de algemene vorming in de A-finaliteit organiseren en weet je bij wie je terechtkan voor inspiratie;
  • krijg je de kans om in de nabije toekomst deel te nemen aan verdere netwerking rond dit thema.
Ik volg op dit moment geen werkwinkel
Spreker: N.v.t.

  

Aanbod workshops deel 2
donderdag 9 oktober 2025 van 14:00 tot 15:15
Laat ze leren, ook kinderen en jongeren zonder wettig verblijf
Spreker: Nathalie Vandenameele

In onze samenleving heeft elk kind recht op onderwijs – ongeacht afkomst, achtergrond of verblijfsstatus. Toch blijkt in de praktijk dat kinderen en jongeren zonder wettig verblijf vaak onzichtbaar blijven in het onderwijs, of dat scholen zich onzeker voelen over hoe zij met deze situatie om moeten gaan.
Scholen zijn soms terughoudend vanwege onduidelijkheid over wet- en regelgeving. In deze werkwinkel lichten we toe wat de rechten van deze leerlingen zijn en wat van scholen verwacht kan/ mag worden.

Met deze werkwinkel geven we jou de kennis, inzichten en inspiratie om inclusief onderwijs mogelijk te maken voor elk kind dat voor jouw deur staat.
Wat doe je als een leerling zonder papieren zich aanmeldt? Wat kun je als school betekenen op het gebied van zorg, veiligheid en ondersteuning? Je krijgt concrete tips en praktijkvoorbeelden.
School is een plek van veiligheid, ontwikkeling en kansen. Kinderen zonder wettig verblijf zijn kwetsbaar, maar hebben dezelfde ontwikkelbehoeften als ieder ander kind. We laten zien hoe scholen, gemeenten en hulporganisaties samen kunnen werken aan een menswaardige en leerzame omgeving voor álle kinderen.
Met deze sessie geven we jou de kennis, inzichten en inspiratie om inclusief onderwijs mogelijk te maken voor elk kind dat voor jouw deur staat.

In gesprek met een onderwijsinspecteur
Spreker: Maarten Penninckx

De inspectie heeft haar werking de laatste jaren regelmatig vernieuwd. Hier is een prima mogelijkheid om rechtstreeks je vragen te stellen aan de onderwijsinspectie.

De onderwijsinspectie gaat in op jouw vragen. Het is wel belangrijk om jouw vragen op voorhand te bezorgen. Tijdens de werkwinkel zelf is er een beperkte ruimte om nog vragen toe te voegen. 

Laat je inspireren als waarderende coach in een echte feedbackcultuur
Spreker: Danny Van den Wouwer

Grijp deze kans om te ontdekken hoe jij, als leidinggevende, mee kunt bouwen aan een collectieve cultuur van vertrouwen, waardering en groei.
Als waarderende coach herken je en benut je wat goed gaat, om zo individuen en teams te inspireren tot blijvende groei. Een bepalende factor voor duurzame verandering in je school.

Samen verkennen we stappen naar een schoolcultuur waarin ontwikkelingsgerichte feedback de sleutel tot succesvolle verandering kan bieden.
Rekening houdend met de specifieke contex- en inputkenmerken van jouw school, ontwikkel je strategieën voor een samenwerking waarbij je collega’s feedback niet zien als kritiek, maar als een kans om verder te groeien. Een cultuur van elkaar motiveren, versterken en waarderen voor ieders unieke bijdragen.
Met waarderend coachen maak je niet alleen anderen sterker, maar til je ook jouw eigen coachende vaardigheden naar een hoger niveau. Het resultaat? Een werkomgeving waar samenwerking en succes hand in hand gaan! Deze werkwinkel garandeert je inspirerende inzichten, praktische technieken en tools waarmee je direct aan de slag kan binnen jouw specifieke praktijk.

Je ontdekt strategieën om als waarderende coach in te zetten op een cultuur van vertrouwen, waardering en groei waarin ontwikkelingsgerichte feedback een sleutel tot verandering kan bieden.

Onderwijs is zowel prachtig als kwetsbaar. Hoe zet je in op onderwijskundig beleid om de pracht te bewaren en de kracht van het team te versterken? DEEL 2
Spreker: Anne Dewulf

Onderwijskundig beleid geeft vorm aan de kern van de opdracht van de leraar. En toch blijkt uit doorlichtingsverslagen dat een doeltreffend onderwijskundig beleid een uitdaging is op vele scholen.  
Hoe staat het op jouw school met onderwijskundig beleid? Waar kun je op inzetten en hoe past het binnen de totale kwaliteitsontwikkeling op je school? Link met het OK: de werkwinkel zet volledig in op BL 7 (onderwijskundig beleid: de school voert een doeltreffend beleid op vlak van leren en onderwijzen).

Onderwijskundig beleid geeft vorm aan de kern van de opdracht van de leraar.
Wie betrek jij bij het uitwerken van het onderwijskundig beleid op jouw school? Hebben jullie schoolbrede afspraken over didactiek, leerlingenevaluatie, feedback en leerlingenbeleiding? Zijn in jouw school die afspraken doelgericht en duidelijk geformuleerd voor alle teamleden? ...
Tijdens deze werkwinkel gaan we op zoek naar antwoorden en ga je actief aan de slag met tools om in jouw school te werken aan een doeltreffend onderwijskundig beleid.

Op het einde van deze werkwinkel:

  • kun je benoemen wat onderwijskundig beleid is;
  • heb je zicht op de relatie tussen onderwijskundig beleid en de onderwijskwaliteit van je school;
  • heb je handvatten om in te zetten op onderwijskundig beleid op jouw school;
  • heb je zicht op verdere professionaliseringsmogelijkheden op basis van je noden.


OPGELET: deze werkwinkel omvat de volledige dag, kies ook deel 1 om hieraan te kunnen deelnemen.

Hoe je met het trainen van leergericht gedrag bij leerlingen, vooral het academisch optimisme van leraren versterkt...
Spreker: Tine Bos

Misschien herken je het: leerlingen die zichzelf, hun toekomst, de school en elke daarbijhorende leerkracht al opgegeven hebben omdat ze niet ervaren dat het (voor hen) verschil maakt. In Beringen, een oudmijngemeente waarin gelijke onderwijskansen (nog) niet voor iedereen zijn, zoekt ons team vanuit academisch optimisme naar wat wél werkt. Uit onze casus ontdek je zeker wat (niet) werkt en als je graag wat inspiratie of ongemaksdulding oefent, ben je heel welkom!

Tijdens de werkwinkel delen we onze casus: een superdiverse school met krachten en uitdagingen in leergericht gedrag. We merken dat ongeveer 20% van onze leerlingen niet vanzelf met leergericht in de klas zitten en dat gesprekken met leerkrachten of leerlingenbegeleiding hen daar onvoldoende toe bewegen. Deze leerlingen hebben nochtans de oprechte intentie om doelgericht te leren maar (nog) niet genoeg handelingsalternatieven in hun rugzak om in de klas niet op elke trigger in te gaan. Als praten niet helpt, stoppen we met praten maar niet met begeleiden. Hoe we hen daarin praktisch begeleiden, welke visie die begeleiding ondersteunt en hoe dat (niet) rijmt met ons tuchtbeleid, ontdek je in deze vorming. Als de implementatie goed loopt, zie je niet alleen meer leergericht gedrag bij leerlingen maar versterk je ook het academisch optimisme van je team. 

Pedagogisch optimisme als kernwaarde van elke leraar
Spreker: Ludo Heylen

De leraar maakt het verschil en dat heeft met zijn/haar basishouding te maken. Vertrouwen geven aan jongeren zorgt voor zelfvertrouwen bij deze jongeren. Wat zijn belangrijke aspecten in de basishouding van de leraar?

Verwachtingen van leraren hebben invloed op prestaties van jongeren. Positieve verwachtingen doen jongeren groeien; negatieve verwachtingen doen jongeren twijfelen aan zichzelf. Hoe kan je concreet werk maken om met positieve verwachtingen naar jongeren te kijken? Wat zijn (vanuit onderzoeksgegevens) mogelijke aandachtpunten?

In deze werkwinkel komen volgende aspecten aan bod:

  • growth mindset
  • self fulfilling prophecy
  • pedagogisch optimisme
  • collective teacher efficacy & collective student efficacy
  • leercultuur
  • (zelf)vertrouwen


Na deze werkwinkel kan je:

  • aangeven hoe je hoge verwachtingen kan uiten naar jongeren toe
  • weten welke aspecten een invloed hebben op de basishouding van de leraar en het pedagogisch optimisme
  • weten hoe leerprestaties (en de leercultuur) van jongeren positief beinvloed kunnen worden
  • een houvast hebben om 'het positief en open minded kijken naar jongeren' te beïnvloeden
Ik volg op dit moment geen werkwinkel
Spreker: N.v.t.

  

Aanbod workshops deel 3
vrijdag 10 oktober 2025 van 09:30 tot 10:45
Het leerlingendossier als instrument in functie van leerlingenbegeleiding
Spreker: Jan Coppieters

Een recent onderzoek naar kennishiaten in de brede basiszorg en verhoogde zorg (De Neve, D. et al., 2025) toont aan dat veel scholen een kennisnood hebben inzake "gebruiksvriendelijke en efficiënte manieren om doelgericht informatie over leerlingen systematisch bij te houden, op te volgen (via het leerlingendossier, zonder te veel extra planlast) en in te zetten". Met deze werkwinkel willen we aan die kennisnood tegemoet komen.

We staan stil bij vragen als: wat is een geschikte structuur van het leerlingendossier? Hoe vermijd je planlast? Hoe zorg je ervoor dat het dossier de ontwikkeling en het leerproces van de leerling ondersteunt? Welke informatie neem je beter wel en niet op? Wie heeft schrijf- en/of leesrechten? Hoe lang mag/moet je bepaalde informatie bewaren? Welke informatie kun je doorgeven?

Na deze werkwinkel:

  • weet je wat we verstaan onder een leerlingendossier.
  • ken je het doel van een leerlingendossier.
  • weet je hoe het leerlingendossier het leerproces van leerlingen ondersteunt, met minder planlast.
  • weet je waar je informatie over het leerlingendossier kunt terugvinden op de Pro.-site.
  • weet je hoe de opbouw van een leerlingendossier er kan uitzien.
  • weet je welke informatie je bijhoudt in een leerlingendossier.
  • weet je wie schrijf- en/of leersrechten heeft in een leerlingendossier.
  • weet je welke informatie je mag/moet bewaren en welke informatie je kunt doorgeven.
Hoe omgaan met de sluipende infiltratie van niet-onderwijsregelgeving?
Spreker: Jurgen Baens

Steeds meer niet onderwijswetgeving sijpelt binnen in het onderwijs: wet op de overheidsopdrachten, EPC-nr verplichting, gebouwenbeheersysteem, zonnepanelenverplichting, ...

Hoe houden we als directie zicht op de verplichtingen en hoe kunnen we onze structuur optimaliseren?

Zin in zorg - zorg voor zin: de uitdaging van de 3 G's
Spreker: Ilse Janssens

Zorg en onderwijs hebben veel uitdagingen gemeen. Beide sectoren werken met professionals in een krappe arbeidsmarkt in een context van regelgeving, wetgeving en steeds mondigere "klanten". Met haar praktijkgetuigenis over het HR-beleid bij zorggroep Emmaüs biedt Ilse Janssens inspriatie en reflectie vanuit zorg naar onderwijs.

Net als het onderwijs heeft ook de zorgsector te kampen met pittige HR-uitdagingen: hoe vind en houd je Genoeg Goede en Gemotiveerde medewerkers die hun job graag doen? Dit tegen de achtergrond van demografische verschuivingen (vergrijzing bij personeel én bij de doelgroep van zorg) en een krappe arbeidsmarkt. De oplossingen van het verleden zijn ontoereikend, waar liggen de kansen in de toekomst?

Ilse Janssens deelt voorbeelden en inspiratie op de verschillende HR-domeinen:

  • aantrekkelijke werkgever - employer branding
  • retentie: kwaliteitsvolle en duurzame loopbanen, leren en ontwikkelen, leiderschap


Er is zeker ruimte voor interactie en vraag en antwoord tijdens of op het einde van de presentatie.

Na het volgen van deze werkwinkel:

  • verwerf je een bredere zicht op acties om je scherper te profileren als aantrekkelijke werkgever
  • maak je kennis met initiatieven die medewerkers ondersteunen in hun professionele ontwikkeling en welbevinden, met als doel hun retentie te bevorderen
Wie maakt deel uit van de hiërarchische lijn?
Spreker: Franky Wauters

De implementatie van het preventiebeleid op school is de taak van het schoolbestuur en van de leden van de hiërarchische lijn. Zij zijn het die instaan voor de uitwerking van een dynamisch risicobeheersingssysteem (DRBS), en vervolgens voor de programmatie, de realisatie en de evaluatie ervan. Hoe kun jij je school voorbereiden op de doorlichting van het ministerie van onderwijs & vorming of op de inspectie van het FOD WASO?

De opleiding is maximaal afgestemd op bruikbaarheid en haalbaarheid in een onderwijscontext en bevat vele praktijkvoorbeelden. Volgende thema's kunnen aan bod komen:

  • Wetgeving
  • Verantwoordelijkheden en taken hiërarchische lijn
  • Welzijnsbeleid en dynamisch risicobeheersingssysteem
  • Gevaren, risico’s, risicoanalyses en preventiemaatregelen
  • Informatie, opleiding en onthaal van werknemers
  • Ongevallen en incidenten
  • EHBO en Medicatie op school
  • Noodsituaties, procedures, instructies en signalering
  • Psychosociaal welzijn
  • Aankoopprocedures
  • Arbeidsmiddelen en gevaarlijke stoffen
  • Specifieke werkzaamheden zoals bijvoorbeeld bouwen en verbouwen
Onderwijsleerpraktijk; onze verantwoordelijkheid als onderwijskundig leider!?
Spreker: Luigi Iannuzzi en Conny Witters

Wil je als onderwijskundig leider het verschil maken in de klaspraktijk? Deze werkwinkel biedt je inzichten en handvatten om leerkrachten te ondersteunen in het creëren van een krachtige leeromgeving, gebaseerd op actuele wetenschappelijke bevindingen over effectieve didactiek.

We gaan tijdens de werkwinkel samen reflecteren in welke mate de school het onderwijskundig beleid vormgeeft d.m.v. afspraken en maatregelen over de onderwijsleerpraktijk. We onderzoeken of deze inspanningen coherent zijn en bijdragen aan het realiseren van de kwaliteitsverwachtingen uit het referentiekader voor onderwijskwaliteit. We staan stil bij de vraag in hoeverre het volledige aanbod van onderwijsdoelen daadwerkelijk wordt bereikt en welke rol effectieve didactiek speelt in een digi-taal krachtige leeromgeving. We verkennen we hoe je zicht krijgt op de professionaliseringsnoden van je team. 
Tot slot bekijken we samen over welke plaats de resultaten en effecten van onze leerlingen binnen deze reflectie krijgen.
Spreekt dit geheel jou aan? Dan ben je van harte welkom in onze werkwinkel!

Na deze werkwinkel ga je:

  • inzicht hebben verworven in de kwaliteitsverwachtingen m.b.t. de onderwijsleerpraktijk
  • wetenschappelijke inzichten m.b.t. effectieve didactiek als onderdeel van de krachtige leeromgeving verkend hebben
  • gereflecteerd hebben over welke afspraken en maatregelen je vandaag als onderwijskundig leider hebt m.b.t. de onderwijsleerpraktijk bij jouw op school
  • mogelijke pistes hebben verkend om de onderwijsleerpraktijk bij jou op school te versterken
AI en je evaluatiebeleid
Spreker: Anja Lerno en Kaat Rykaert

De opkomst van AI zet ons aan om ons evaluatiebeleid onder de loep te nemen. Zijn ons huidige evaluatiebeleid en onze evaluatiepraktijk AI-proof? Wat staat ons te doen?

Vertrekkend vanuit een praktijkvoorbeeld, ondervind je zelf wat de mogelijkheden zijn van AI voor een gemiddelde leerling om taken en opdrachten te maken. Van daaruit bekijk je welke impact dit heeft op je huidige evaluatiebeleid en welke mogelijkheden er zijn om je beleid AI-proof te maken, binnen je bestaande ICT-beleid.

Tijdens deze werkwinkel verbind je de kwaliteitscriteria van evaluatie met je schoolbrede visie op evalueren en de realisatie daarvan in de onderwijsleerpraktijk binnen de verschillende vakken met AI als focus.
Je verkent wat de mogelijke impact is van AI op dat beleid en die praktijk. Je legt daarbij ook de link met het ICT-beleid van de school.
Je staat kort stil bij enkele mogelijke oplossingen, die in de visie kunnen opgenomen worden en die de vakgroepen kunnen ondersteunen bij hun evaluatiepraktijk.

Ik volg op dit moment geen werkwinkel
Spreker: N.v.t.

  

Bijkomende info:
  • Blijf je het volledige directiecongres met overnachting? Dan betaal je 470,00 euro.
  • Blijf je het volledige directiecongres zonder overnachting? Dan betaal je 320,00 euro.
  • Kom je enkel op donderdag 9 oktober 2025? Dan betaal je 220,00 euro.
  • Kom je enkel op vrijdag 10 oktober 2025? Dan betaal je 160,00 euro.
Sessies: 3 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met woensdag 1 oktober 2025 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 470,00 Euro
Lesgever: Rykaert Kaat
Baens Jurgen
Penninckx Maarten
Bos Tine
Iannuzzi Luigi
Janssens Ilse
Bollen Dirk
Vancluysen Wendy
Wauters Franky
Vandenameele Nathalie
Heylen Ludo
Monchy Steven
Huybrechts Ellen
Noppe Yannick
Dewulf Anne
Verheyen Christel
Lerno Anja
Witters Conny
Van den wouwer Danny
Coppieters Jan
Vanobbergen Bruno
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Van Der Valk Hotel Stein-Urmond
Mauritslaan 65
6129 EL Urmond, Nederland (Kaart)
  • Reeks 1:
    • donderdag 9 oktober 2025 van 09:00 tot 21:00
    • vrijdag 10 oktober 2025 van 09:00 tot 14:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.