Uit onderzoekt blijkt dat het inzetten op het onderwijskundig beleid in je school de onderwijskwaliteit vergroot. Hoe zorg je voor een gedragen en levendig onderwijskundig beleid dat effect heeft op het leren van leerlingen? In dit netwerk delen we inzichten over wat werkt in de klas en op het niveau van het beleid. We leiden je op tot didactische coach en leren van en met elkaar door ervaringen uit te wisselen. Een netwerk waarin je concreet aan de slag gaat om je effectief didactisch handelen te optimaliseren in je school en in je klas.
Inhoud:
Dit is de wachtlijst. Van zodra er plaatsen vrijkomen zal je worden gecontacteerd.
Strategie en methode:
Het netwerk bestaat uit vijf bijeenkomsten: drie live en twee online sessies. Tijdens de live sessies staan inhoudelijke kennisdeling en uitwisseling centraal. De online sessies richten zich vooral op het delen van praktijkervaringen, onderlinge uitwisseling en gezamenlijke reflectie. Alle sessies zijn interactief opgebouwd.
Voorwaarde:
Het leereffect wordt in sterke mate bepaald door de actieve betrokkenheid van de deelnemers: hoe meer je aan de slag gaat met de praktijk, hoe groter het leerrendement. Alle deelnemers worden daarom uitgedaagd om inzichten in de praktijk te brengen en hun ervaringen te delen binnen het netwerk. Leren van en met elkaar staat centraal.
Zowel voor de Vlaanderenbrede netwerken als voor het initiatief op het niveau van een scholengemeenschap moeten kernteams inschrijven.
Voor dit initiatief mogen maximum 30 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Wachtlijst - Volzet? Schrijf je hier in!
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)