dag 1: De achterliggende modellen van kwaliteitsontwikkeling, handelingsplanmatig werken als visie op goede praktijk, handelingsplanmatig werken als kwaliteitsverwachting van de doorlichting, het samenspel van school- en groepswerkplan, het belang van toekomstperspectief en participatie, de bouwstenen van een goede beginsituatie, hoe analyseer je de behoeften van een leerling? Wat zijn 'passende doelenkaders' voor leerlingen met een IAC-, OV4- of GC-verslag ? Hoe verfijn je de doelenselectie op maat?
dag 2: Hoe bouw je vanuit de doelenselectie sterke strategieën en planning op? Wat zijn elementen van een sterk onderwijsaanbod? Hoe krijgt de leervraag van de leerkracht een plaats? Wat zijn sterke elementen van feedback? Hoe maak je van evaluaties een motor van je praktijk
In de voormiddag geven we plenair kaders en inzichten vanuit de praktijk. We voorzien persoonlijke reflectiemomenten.
In de namiddag gaan we werkveld-specifiek aan de slag met oefeningen en jullie eigen praktijkvoorbeelden.