PBRMLER0BLL240031-10 Continuüm van zorg - onderwijskundige expertise LSC. Leerpad Universal Design for Learning (UDL) - reflectiemoment
Wil je kennismaken met het UDL-gedachtegoed en de toepassing ervan? Schrijf je dan eerst in voor het leerpad. Dit doorloop je zelfstandig en op eigen tempo. Het reflectiemoment is vrijblijvend en staat enkel open voor wie het leerpad heeft doorlopen, je schrijft er dan ook afzonderlijk voor in.
Doelstellingen:
- Diversiteit als uitgangspunt aangrijpen om te werken aan brede basiszorg.
- UDL als middel ervaren om tegemoet te komen aan de diversiteit in een klasgroep.
- Reflecteren over mogelijkheden om met UDL-principes te werken
Doelgroep:
- Leerondersteuners uit de (specifieke) leersteuncentra
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
We reflecteren samen met leerondersteuners die het leerpad gevolgd hebben. We doen dit onder leiding van een pedagogisch begeleider.
- Welke mogelijkheden om met UDL-principes aan de slag te gaan in de praktijk van leerondersteuners zien we?
- Wat lukt?
- Wat is een uitdaging?
Strategie en methode:
Als deelnemer doorloop je het leerpad zelfstandig. Daardoor kan je zelf accenten leggen in je leerproces. Het reflectiemoment geeft je de mogelijkheid om vragen te stellen en te leren samen met anderen.
Bijkomende info:
Heb je nog vragen? Contacteer inge.ranschaert@katholiekonderwijs.be of sara.mertens@katholiekonderwijs.vlaanderen.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
10,00 Euro
Lesgever:
Ranschaert Inge
Mertens Sara
Tempelaere Floor
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online sessie
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(6 vrije plaatsen)
- woensdag 19 maart 2025
van
09:00
tot
10:30
- Reeks
2:
(6 vrije plaatsen)
- woensdag 19 maart 2025
van
10:30
tot
12:00
- Reeks
3:
(8 vrije plaatsen)
- woensdag 19 maart 2025
van
09:00
tot
10:30
- Reeks
4:
(8 vrije plaatsen)
- woensdag 19 maart 2025
van
10:30
tot
12:00