PBRMLER0BLL240063-02 Verbindend schoolklimaat welbevinden. Zelfverwonding - waarom en hoe ermee omgaan?
Tijdens dit initiatief leer je begrijpen waarom leerlingen zichzelf verwonden en krijg je handvatten hoe je hiermee kunt omgaan.
Doelstellingen:
- Je krijgt inzicht in het mechanisme van zelfverwonding.
- Je krijgt inzicht in wat je rol als onderwijsprofessional hierin kan zijn.
- Je leert hoe je het beste kunt reageren wanneer je weet dat een leerling zichzelf verwondt.
Doelgroep:
- Elke onderwijsprofessional
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
Met zelfverwonding bedoelen we sociaal onacceptabel gedrag waarbij een persoon zichzelf opzettelijk en op een directe manier fysiek letsel toebrengt, zonder de intentie om zichzelf van het leven te benemen.
Je leert begrijpen waarom leerlingen zichzelf verwonden en hoe je hierop als onderwijsprofessional het beste kunt reageren. De veranderingscirkel van Prochaska en DiClemente (1983) biedt hierbij een houvast. We bespreken de kenmerken van motiverende gespreksvoering en bieden concrete taal aan die je onmiddellijk in de praktijk kunt toepassen.
Strategie en methode:
Interactieve vorming.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 10 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
10,00 Euro
Lesgever:
Coppieters Jan
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Centrum d'Abdij
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Baron Ruzettelaan 435
8310
Assebroek
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- maandag 16 september 2024
van
09:00
tot
12:00
Theologisch en Pastoraal Centrum
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Groenenborgerlaan 149
2020
Antwerpen
(Kaart)
- Reeks
2:
(6 vrije plaatsen)
- vrijdag 21 maart 2025
van
09:00
tot
12:00
Sint-Baafshuis
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Biezekapelstraat 2
9000
Gent
(Kaart)
- Reeks
3:
(7 vrije plaatsen)
- vrijdag 23 mei 2025
van
09:00
tot
12:00