Alle betrokkenen hebben er belang bij dat leerlingen goed georiënteerd zitten. Het verhoogt automatisch de leerwinst, de leermotivatie, het succes en het heeft impact op de balans draaglast-draagkracht van het lerarenteam. Door leerkrachten mee de datasets van de Databistro te laten analyseren, kunnen zij hun impact op een succesvolle schoolloopbaan voor élke leerling verhogen.
Inhoud:
In de sessie ‘Gelijk ambitieniveau in elke studierichting’...
- onderzoek je de impact van de attestering en retentiviteit van de verschillende studierichtingen op de leerlingenstromen.
- ga je op zoek naar ruimte om de impact op succesvolle schoolloopbanen van leerlingen te verhogen.
- onderzoeken we hoe we ons studieaanbod evenwaardiger kunnen maken.
Strategie en methode:
Opvattingen van leerkrachten bepalen in sterke mate mee het ambitienivau in de klas. En de facto treden er soms sterke verschillen tussen studierichtingen op, wat op zijn beurt de leerlingenstromen beïnvloedt. We onderzoeken hoe we met leerkrachten vanuit de data uit het praktijkonderzoek van de Databistro kunnen reflecteren hoe we het ambitieniveau in elke studierichting kunnen optillen.
Bijkomende info:
Deze sessie kadert in een hele set extra initiatieven in het kader rond van het traject: Databistro ‘succesvol oriënteren binnen de modernisering SO’ - Schrijf je ook in voor de andere modules!
Voorwaarde:
De school participeerde aan de basissessie of nam in 2022-23 al deel aan de Databistro.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Online sessie
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 20 februari 2024
van
14:00
tot
15:30
- Reeks
2:
(Voorbij)
- donderdag 22 februari 2024
van
09:00
tot
10:30
Wachtlijst - Volzet of passen de data niet? Schrijf je hier in.
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)