Aanmelden




Laden…

Even geduld...

SUBPBES0INT220379-22 Leercoaching II: Als leren moeilijk blijft gaan: begrijpen van achterliggende redenen en motivatieproblemen

Tijdens dit initiatief leer je beter begrijpen waarom sommige internen, ondanks een kwaliteitsvolle studiecontext en het aanreiken van effectieve leerstrategieën, toch blijven worstelen en niet goed tot leren komen. Het kan gaan om motivatieproblemen, of een deficiet van de executieve functies, maar ook ingrijpende persoonlijke ervaringen kunnen het leren bemoeilijken.

Je leert hoe een brein reageert op te lange, hevige of onvoorspelbare stress en wat de impact is op de werking van het brein en bijgevolg op het kunnen komen tot leren leren.

Je leert hoe je internen kan helpen coreguleren om dan te kijken of er alsnog tot leren kan gekomen worden.

Je leert ook motivatie begrijpen en wat je kan doen om deze te versterken. Je leert in gesprek gaan met de intern over motivatie en samen kijken wat stapjes vooruit kunnen zijn.

Ten slotte leer je ook wat praktisch helpend kan zijn bij een deficiet in de executieve functies.

Doelstellingen:
  • Je leert beter begrijpen waarom sommige internen, ondanks een kwaliteitsvolle studiecontext en het aanreiken van effectieve leerstrategieën, toch blijven worstelen en niet goed tot leren komen. 
  • Je leert hoe een brein reageert op te lange, hevige of onvoorspelbare stress en wat dit concreet betekent voor het kunnen komen tot leren.
  • Je leert hoe je het leren toch kan ondersteunen door op een gepaste manier om te gaan met internen wiens brein moet gereguleerd worden.
  • Je leert in gesprek gaan over motivatie en wat daar ondersteunend kan zijn. Ten slotte leer je ook wat praktisch helpend kan zijn bij een deficiet in de executieve functies.
Doelgroep:

Internaatmedewerkers en (adjunct-) directeurs of teamleiders van onderwijsinternaten van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen.

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Tijdens dit initiatief leer je beter begrijpen waarom sommige internen, ondanks een kwaliteitsvolle studiecontext en het aanreiken van effectieve leerstrategieën, toch blijven worstelen en niet goed tot leren komen.

Het kan gaan om motivatieproblemen, of een deficiet van de executieve functies, maar ook ingrijpende persoonlijke ervaringen kunnen het leren bemoeilijken.

Je leert hoe een brein reageert op te lange, hevige of onvoorspelbare stress en wat dit concreet betekent voor het kunnen komen tot leren.

Je leert hoe je het leren toch kan ondersteunen door op een gepaste manier om te gaan met internen wiens brein moet gereguleerd worden.

Je leert in gesprek gaan over motivatie en wat daar ondersteunend kan zijn.

Ten slotte leer je ook wat praktisch helpend kan zijn bij een deficiet in de executieve functies.

Strategie en methode:

Een interactieve presentatie met ruimte voor vragen van deelnemers.

Bijkomende info:

In de deelnameprijs zit een broodjeslunch inbegrepen.

Leercoaching I en II sluiten op elkaar aan. Schrijf hier in voor Leercoaching I.

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:

Deze vorming is toegankelijk voor opvoeders uit onderwijsinternaten van het Katholiek onderwijs 


Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Vrijdags Barbara
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen (Inschrijven afgesloten)
Guimardstraat 1
1040 Brussel (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 26 oktober 2023 van 10:00 tot 15:30
Sint-Baafshuis (Inschrijven afgesloten)
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • dinsdag 16 april 2024 van 10:00 tot 15:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.