PBRMLER0BLL240033-06 Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een IAC in het gewoon onderwijs
Hoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een IAC-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.
Doelstellingen:
- Je maakt kennis met de vijf fasen van handelingsplanmatig werken en het cyclische aspect.
- Je leert hoe deze fases concreet vorm te geven en welke hulpmiddelen je daarbij kan gebruiken.
- Je legt de link met het zorg- of begeleidingsplan.
- Je leert handelen en kijken vanuit het gemeenschappelijk curriculum (GC) om zo dicht mogelijk bij de klaspraktijk te blijven om maximaal te leren en te participeren.
- Je leert de drie inclusievragen toepassen.
- Je zoekt naar redelijke aanpassingen.
- Je versterkt je vaardigheden betreffende de inzet van alle partners die betrokken zijn: ouders, leerling, directie, middenkader, zorgco, leerlingenbegeleider, CLB, leerondersteuners...
Doelgroep:
Alle partners die in de praktijk betrokken zijn bij de inzet en realisatie van redelijke aanpassingen:
- directie
- zorgcoördinator
- middenkader
- leerlingbegeleider
- leraar
- leerondersteuner
- CLB-medewerker
- ...
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
Veelgestelde vragen rond het vormgeven van een zorgplan of begeleidingsplan voor een leerling met een GC- of IAC-verslag vormen het vertrekpunt van deze sessie:
- Wat moeten we? Wat mogen we doen? En hoe strookt dat met wat we willen doen?
- Wat is de link met het zorg- en begeleidingsplan? Hoe waken we over planlast?
- Hoe zetten we de 3 inclusievragen in?
- Hoe zetten we in op maximaal leren en participeren (in het bijzonder) voor een leerling met een IAC-verslag?
Daarnaast reiken we je concrete handvatten en materialen aan, zodat je deze mee kan nemen naar jouw schoolpraktijk.
Strategie en methode:
- De sessie gaat digitaal door.
- Deze sessie focust zich op informatieoverdracht maar vragen zijn steeds mogelijk.
Sessies:
3 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met zondag 22 september 2024 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
30,00 Euro
Lesgever:
Uyttendaele Erika
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online sessie
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
- maandag 23 september 2024
van
09:00
tot
12:00
- maandag 20 januari 2025
van
09:00
tot
12:00
- woensdag 23 april 2025
van
09:00
tot
12:00