Hoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een IAC-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.
Doelgroep:
Alle partners die in de praktijk betrokken zijn bij de inzet en realisatie van redelijke aanpassingen:
- directie
- zorgcoördinator
- middenkader
- leerlingbegeleider
- leraar
- leerondersteuner
- CLB-medewerker
- ...
Inhoud:
Veelgestelde vragen rond het vormgeven van een zorgplan of begeleidingsplan voor een leerling met een GC- of IAC-verslag vormen het vertrekpunt van deze sessie:
- Wat moeten we? Wat mogen we doen? En hoe strookt dat met wat we willen doen?
- Wat is de link met het zorg- en begeleidingsplan? Hoe waken we over planlast?
- Hoe zetten we de 3 inclusievragen in?
- Hoe zetten we in op maximaal leren en participeren (in het bijzonder) voor een leerling met een IAC-verslag?
Daarnaast reiken we je concrete handvatten en materialen aan, zodat je deze mee kan nemen naar jouw schoolpraktijk.
Bijkomende info:
Volg ook onze overige webinars:
- Leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Leerling met een OV4-verslag inschrijven in het gewoon secundair onderwijs INSCHRIJFLINK
- Redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Wijzigende nood: de leerling krijgt een gewijzigd (IAC) verslag INSCHRIJFLINK
- Maximale kansen voor elke leerling binnen / op de grens van het GC INSCHRIJFLINK
- Redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
Plaats en Data:
Online sessie
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- maandag 23 september 2024
van
09:00
tot
12:00
- Reeks
2:
- maandag 20 januari 2025
van
09:00
tot
12:00
- Reeks
3:
- woensdag 23 april 2025
van
09:00
tot
12:00