Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMLER0BLL240033-04 Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - maximale kansen voor elke leerling binnen/op de grens van het GC

Tijdens dit initiatief maken we kennis met de uitdagingen en mogelijkheden van grenssituaties tussen het GC en IAC. We gaan niet dieper in op een OV4-verslag: hierover kan een specifieke vorming gevolgd worden.
Doelstellingen:
  • Je versterkt je competenties rond de benadering van de leerplannen ZILL en de leerplannen van het secundair onderwijs waardoor je optimale kansen faciliteert voor de leerling binnen het gemeenschappelijk curriculum (GC).
  • Je versterkt je competenties rond de benadering van de leerplannen ZILL en de leerplannen van het secundair onderwijs waardoor je tot krachtige persoonlijke doelen komt voor de leerling binnen zijn individueel aangepast curriculum (IAC).
  • Je krijgt zicht op de grens tussen GC en IAC.
  • Je krijgt inzicht in hoever redelijke aanpassingen kunnen gaan.
Doelgroep:

Alle partners die in de praktijk betrokken zijn bij de inzet en realisatie van redelijke aanpassingen

  • directie
  • zorgcoördinator
  • middenkader
  • leerlingbegeleider
  • leraar
  • leerondersteuner
  • CLB-medewerker
  • ...
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Veelgestelde vragen rond het gemeenschappelijk curriculum vormen het vertrekpunt van deze sessie:

  • Wat is het gemeenschappelijk curriculum (GC)?
  • Hoe ver gaan we met redelijke aanpassingen, waar ligt de grens van dispenseren ...?
  • Wanneer spreken we over een individueel aangepast curriculum (IAC)?
  • Wat betekent een flexibel leertraject? Is er een link met IAC?
Strategie en methode:
Bijkomende info:

Volg ook onze overige webinars:

  • Leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK?
  • Leerling met een OV4-verslag inschrijven in het gewoon secundair onderwijs INSCHRIJFLINK?
  • Redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK?
  • Handelingsplanmatig werken met een IAC-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK?
  • Handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK?
  • Wijzigende nood: de leerling krijgt een gewijzigd (IAC) verslag INSCHRIJFLINK?
  • Redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 10,00 Euro
Lesgever: Blaton Begga
Uyttendaele Erika
Mertens Sara
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online sessie
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 15 oktober 2024 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 2:
    • maandag 10 februari 2025 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.