Hoe organiseer je stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag? We bekijken verschillende mogelijkheden waarin de leerling met een GC, IAC of OV4-verslag ook kan aantonen dat hij bepaalde kennis, vaardigheden en competenties verworven heeft.
Inhoud:
Veelgestelde vragen en uitdagingen rond het organiseren en begeleiden van stage vormen het uitgangspunt van deze sessie:
- specifieke aandachtspunten voor de leerling, de school, de stagegever.
- de specifieke onderwijsbehoeften van de leerling in het kader van het stageplan en het recht op redelijke aanpassingen tijdens die stage.
- de mogelijke vormen van stage en het afstemmen en inzetten van redelijke aanpassingen voor een leerling met een GC, IAC of OV4-verslag.
- de ondersteuningsnood van de stagegever: we denken na over de ondersteuning van de stagegever, zodat de stageplaats voor de leerling een leerrijke doe- en leeromgeving wordt.
- belangrijke regelgeving.
Bijkomende info:
Volg ook onze overige webinars:
- Leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Leerling met een OV4-verslag inschrijven in het gewoon secundair onderwijs INSCHRIJFLINK
- Redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Handelingsplanmatig werken met een IAC-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Wijzigende nood: de leerling krijgt een gewijzigd (IAC) verslag INSCHRIJFLINK
- Maximale kansen voor elke leerling binnen / op de grens van het GC INSCHRIJFLINK
- Redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
Plaats en Data:
Online sessie
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 20 november 2024
van
09:00
tot
12:00