Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMLER0BLL240033-07 Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon secundair onderwijs

Hoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een OV4-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.

Doelstellingen:
  • Je maakt kennis met de vijf fasen van handelingsplanmatig werken en het cyclische aspect.
  • Je leert hoe deze fases concreet vorm te geven en welke hulpmiddelen je daarbij kan gebruiken.
  • Je legt de link met het begeleidingsplan.
  • Je leert handelen en kijken vanuit het gemeenschappelijk curriculum (GC) om zo dicht mogelijk bij de klaspraktijk te blijven om maximaal te leren en te participeren.
  • Je zoekt naar redelijke aanpassingen.
  • Je versterkt je vaardigheden betreffende de inzet van alle partners die betrokken zijn: ouders, leerling, directie, middenkader, zorgco, leerlingenbegeleider, CLB, leerondersteuners...
Doelgroep:

Alle partners die in de praktijk betrokken zijn bij de inzet en realisatie van redelijke aanpassingen: 

  • directie
  • zorgcoördinator
  • middenkader
  • leerlingbegeleider
  • leraar
  • leerondersteuner
  • CLB-medewerker
  • ...
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Veelgestelde vragen rond het vormgeven van een begeleidingsplan voor een leerling met een OV4-verslag vormen het vertrekpunt van deze sessie: 

  • Wat moeten we? Wat mogen we doen? En hoe strookt dat met wat we willen doen?
  • Wat is de link met het begeleidingsplan?  Hoe waken we over planlast?

Daarnaast reiken we je concrete handvatten en materialen aan, zodat je deze mee kan nemen naar jouw schoolpraktijk. 

Strategie en methode:
Bijkomende info:

Volg ook onze overige webinars:

  • Leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Leerling met een OV4-verslag inschrijven in het gewoon secundair onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Handelingsplanmatig werken met een IAC-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Wijzigende nood: de leerling krijgt een gewijzigd (IAC) verslag INSCHRIJFLINK
  • Maximale kansen voor elke leerling binnen / op de grens van het GC INSCHRIJFLINK
  • Redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 10,00 Euro
Lesgever: Ranschaert Inge
Jennes Annemie
Gastmans Jana
Vermandere Conny
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online sessie
(Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • donderdag 26 september 2024 van 09:00 tot 12:00 (Afgelast)
  • Reeks 2:
    • woensdag 29 januari 2025 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.