Hoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een OV4-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.
Doelgroep:
Alle partners die in de praktijk betrokken zijn bij de inzet en realisatie van redelijke aanpassingen:
- directie
- zorgcoördinator
- middenkader
- leerlingbegeleider
- leraar
- leerondersteuner
- CLB-medewerker
- ...
Inhoud:
Veelgestelde vragen rond het vormgeven van een begeleidingsplan voor een leerling met een OV4-verslag vormen het vertrekpunt van deze sessie:
- Wat moeten we? Wat mogen we doen? En hoe strookt dat met wat we willen doen?
- Wat is de link met het begeleidingsplan? Hoe waken we over planlast?
Daarnaast reiken we je concrete handvatten en materialen aan, zodat je deze mee kan nemen naar jouw schoolpraktijk.
Bijkomende info:
Volg ook onze overige webinars:
- Leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Leerling met een OV4-verslag inschrijven in het gewoon secundair onderwijs INSCHRIJFLINK
- Redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Handelingsplanmatig werken met een IAC-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
- Wijzigende nood: de leerling krijgt een gewijzigd (IAC) verslag INSCHRIJFLINK
- Maximale kansen voor elke leerling binnen / op de grens van het GC INSCHRIJFLINK
- Redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
Plaats en Data:
Online sessie
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- donderdag 26 september 2024
van
09:00
tot
12:00
(Afgelast)
- Reeks
2:
- woensdag 29 januari 2025
van
09:00
tot
12:00