Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMLER0BLL240033-03 Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - wijzigende nood aan aanpassingen: de leerling krijgt een gewijzigd verslag

Indien de nood aan aanpassingen voor een leerling wijzigt en de onderwijsbehoeften van die aard zijn dat voor de leerling een wijziging of opmaak van een IAC of OV4-verslag nodig is, spreken we over 'wijzigende nood'. In deze webinar krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.

Doelstellingen:
  • Je deelt en verrijkt je kennis over het proces betreffende 'wijzigende nood'.
  • Je krijgt inzicht in de regelgeving.
  • Je krijgt inzicht in het verschil tussen 'wijzigende nood' en 'inschrijving onder ontbindende voorwaarden'.
  • Je versterkt je vaardigheden betreffende de inzet van alle partners die betrokken zijn bij het overleg betreffende het proces 'wijzigende nood': directie, zorgco, middenkader, leerlingenbegeleider, leerkracht, ouder, CLB-medewerker, leerondersteuner ...
Doelgroep:
  • directie
  • zorgcoördinator
  • middenkader
  • leerlingbegeleider
  • leraar
  • leerondersteuner
  • CLB-medewerker
  • ...
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

De nood aan aanpassingen voor een leerling kan wijzigen. De vastgestelde onderwijsbehoeften zijn dan van die aard dat:

  • de leerling een IAC-verslag of OV4-verslag* krijgt.
  • dat het gemeenschappelijk curriculum verslag wijzigt naar een IAC- of OV4-verslag*.
  • dat er een wijziging van het (type) IAC- of OV4-verslag* nodig is.
  • dat een leerling met een IAC-verslag of OV4-verslag* sterk aanleunt bij het beheersen van de doelen van het gemeenschappelijk curriculum, waardoor het IAC-verslag of OV4-verslag* opgeheven wordt.

*OV4-verslag is er enkel op niveau van het secundair onderwijs. We gaan in deze webinar niet in op het OV4-verslag.

Tijdens de webinar gaan we in op veelgestelde vragen die we rond de  'gewijzigde nood' krijgen:

  • Wat zegt de regelgeving over deze procedure?
  • Hoe en wanneer moet je de redelijkheid van aanpassingen afwegen?
  • Hoe moet je het formeel overleg organiseren?
  • Met welke termijnen moeten we rekening houden?
  • Kan je op ieder moment van een schooljaar deze procedure starten?

Daarnaast reiken we je concrete handvatten en materialen aan, zodat je deze mee kan nemen naar jouw schoolpraktijk. 

Strategie en methode:
Bijkomende info:

Volg ook onze overige webinars:

  • Leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Leerling met een OV4-verslag inschrijven in het gewoon secundair onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Handelingsplanmatig werken met een IAC-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
  • Maximale kansen voor elke leerling binnen / op de grens van het GC INSCHRIJFLINK
  • Redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijs INSCHRIJFLINK
Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 10,00 Euro
Lesgever: Ranschaert Inge
Meire Annemarie
Uyttendaele Erika
Mertens Sara
Vermandere Conny
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online sessie
(Kaart)
  • Reeks 1:
    • donderdag 12 december 2024 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 2:
    • dinsdag 18 maart 2025 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 3:
    • maandag 2 juni 2025 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.