Tijd nemen voor reflectie vraagt discipline. Andere zaken lijken altijd zoveel dringender. Toch is het een goed idee om wat echt belangrijk is op je dashboard te plaatsen. Zo merk je tijdig op wat fundamenteel hapert. Leerlingen goed oriënteren hoort natuurlijk bij die zaken die op zo’n dashboard horen.
Inhoud:
In de sessie ‘Systematische en cyclische monitoring’
- installeer je een aantal indicatoren om te monitoren of de juiste leerlingen op de juiste schoolbank terecht komen. Door via systemen een cyclisch denken te installeren, kan je tijdig knipperlichten opmerken.
Strategie en methode:
Op basis van de analyses uit het praktijkonderzoek uit de Databistro bepaal je welke gegevens je best in een monitor opneemt. Je installeert een set indicatoren. Het is de bedoeling dat je tijdens de sessie zelf actief aan de slag gaat om jouw indicatoren te definiëren.
Bijkomende info:
Deze sessie kadert in een hele set extra initiatieven in het kader rond van het traject: Databistro ‘succesvol oriënteren binnen de modernisering SO’ - Schrijf je ook in voor de andere modules!
Plaats en Data:
Online sessie
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 30 april 2024
van
09:00
tot
10:30
Wachtlijst - Volzet of passen de data niet? Schrijf je hier in.
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)