84144-module 2 Individuele sessie(s) op school ‘leertraject op maat voor evaluatoren in het buitengewoon onderwijs’
Doelstellingen:
-
Deelnemers verwerven kennis en inzicht in de decretale context inzake functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken en evaluatie. Bijzondere aandacht wordt gegeven aan de mogelijkheden en valkuilen die het decreet in deze materie biedt.
-
Deelnemers kunnen functiebeschrijvingen, functioneringsgesprekken en evaluatie situeren binnen een visie op loopbaanbegeleiding, het algemeen personeelsbeleid en als onderdeel van de brede kwaliteitszorg van hun school.
-
Deelnemers kunnen BuO-specifieke functiebeschrijvingen opmaken, voor o.a. paramedici, orthopedagogen en psychologen, GON-begeleiders en GON-coördinatoren, BLIO en BLOA in BuBaO en TA en TAC, BGV-leerkrachten in OV2 en OV3, ASV-coördinatoren, ABO-coördinatoren in BuSO en kunnen deze individualiseren, bijvoorbeeld a.d.h.v. een richtdocument zoals uitgewerkt in de S.O.B.-katern ‘Dynamisch personeelsbeleid’
-
Deelnemers kunnen op basis van een individuele functiebeschrijving functioneringsgesprekken voeren
-
Deelnemers werken een evaluatietraject uit op niveau van de BuO-school en kunnen desgevallend de link leggen met het evaluatietraject dat is/wordt uitgewerkt op niveau van de scholengemeenschap waartoe ze behoort
-
Deelnemers kunnen op basis van een individuele functiebeschrijving en functioneringsgesprekken een evaluatiegesprek voeren en een evaluatieverslag met eindconclusie, conform de bepalingen in het decreet, opmaken. Hierbij wordt niet alleen aandacht besteed aan personeelsleden tijdens de eerste jaren van hun aanstelling, maar ook aan vastbenoemde personeelsleden met (jarenlange) ervaring.
Doelgroep:
Iedereen die als evaluator van personeelsleden in het buitengewoon basis- en secundair onderwijs kan optreden: directeurs, adjunct-directeurs, TAC's, TA's en leden van schoolbesturen.
Aanbieder:
Vlaams Verbond van het Katholiek Buitengewoon Onderwijs (VVKBuO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO
Inhoud:
Keuze uit volgende inhouden:
- Decretale context, wettelijk kader
- BuO-specifieke functiebeschrijvingen opmaken
- Functionneringsgesprekken voeren
- Evaluatietraject uitbouwen
- Evaluatiegesprekken voeren en evaluatieverslagen opmaken
- Instrumenten ontwikkelen in functie van loopbaanbeleid, bijvoorbeeld ‘van TABD naar TADD’, ‘instellingsgebonden opdrachten’
Strategie en methode:
Individuele sessie(s) op school. De directeur neemt via e-mail contact op met de nascholer voor een afspraak voor een telefonische intake. Hier worden de noden van de school besproken. De school geeft op voorhand bij inschrijving via de website aan voor welke thema(‘s) men interesse heeft. De nascholer legt in de telefonsche intake het aantal sessies en de inhouden vast (minimum 1 sessie, maximum 3 sessies).
Nascholer: Ludo De Bock. E-mail-adres: Ludo.DeBock@vsko.be .
Bijkomende info:
Dit initiatief wordt georganiseerd voor leden van het VSKO.
De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies:
5 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 5 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand inschrijven en tot 30 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage:
0,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Eigen school
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)