OPGELET! WIE ZICH HIERVOOR INSCHRIJFT, DIENT DIT OOK OP VRIJDAG TE DOEN (VERVOLGSESSIE)!
Goede muzische opvoeding op school, wat houdt dat in? Wat wordt van ons verwacht?
Hoe werk je een degelijke, haalbare en gedragen visie uit? En een muzisch werk- of beleidsplan?
Wat met het leerplan? Hoe maak je de implementatie ervan haalbaar en werkbaar voor je team?
Hoe breng je de beginsituatie op school grondig in kaart? En de werkpunten?
Wat met methodes? Wat is er op de markt? Hoe maak je een keuze en ga je ermee om? Kies je voor een muzotheek?
Hoe ga je aan de slag met het uitwerken van een leerlijn waarin horizontale en verticale samenhang zit verweven?
Hoe koppel je activiteiten aan leerplandoelen? Hoe breng je het streven naar of het bereiken van de realisatie van de leerplandoelen of eindtermen in kaart?
Hoe professionaliseer je je werking? En je leerkrachten? Kies je voor een muzocoach? Een kernteam? Een muzoleerkracht voor een bepaald domein?
Hoe breng je muzische buiten je klasmuren? Klasoverschrijdend werken? Samenwerking met externen? Muzische op schoolniveau?
Nascholing en workshops? Welke nascholingen en workshops kan ik met mijn team volgen? Wat bieden ze ons?
Hoe evalueer je muzische?
Hoe werk je een muzische projectweek uit?
Wat met de doorlichting?
Hoe zorg je voor kwaliteitsvolle en ‘gedragen’ muzo op schoolniveau?
Kristof is onderwijzer van opleiding
10 jaar klasleerkracht 6e leerjaar in Sint-Jozefsschool Eizer, Overijse
10 jaar directeur in Sint-Jozefsschool Eizer, Overijse
nu 5e jaar pedagogisch begeleider bisdom Mechelen-Brussel, specialisatie muzische opvoeding