Doelstellingen:
- je verhoogt je inzicht in wat onderzoekend leren is en hoe je dit toepassen
- wanneer een onderzoek plaatsvindt in het kader van SETOC, hoe weten we dan of het hier om een "goed" onderzoek gaat?
- je verhoogt je bekwaamheid om leerlingen competenter te maken op het vlak van OL-LO
Inhoud:
- Praktische informatie over kenmerken van onderzoekend lesgeven / kijkwijzer onderzoekend lesgeven; reflecteren = wat is kwaliteitsvol onderzoek? Hiervoor wordt het onderzoek van S. Van der Jagt gehanteerd. Rapporteren: verschillende vormen: hoe poster maken? Wat is de vorm van een verslag?
OPGELET!
Deze sessie is niet gericht op de aanpak van de inhouden: zie daarvoor “Inhouden in de leerplannen om onderzoekend mee aan de slag te gaan” (MFY-5)
Plaats en Data:
DPB Mechelen-Brussel
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Varkensstraat 6
2800
Mechelen
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- vrijdag 6 februari 2015
van
14:00
tot
17:00