Je stapt in een lerend netwerk. Samen met de andere deelnemers wissel je goede praktijken uit en reflecteer je over je eigen klaspraktijk. Leren van en met elkaar staat centraal. Het STEM-reflectie-instrument is onze leidraad: Wat? Wie? en Hoe? Stelselmatig verdiepen we vertrekkende vanuit eigen leervragen onze kennis over STEM. Daarbij zoomen we binnen de hoe-vraag specifiek in op de dimensies van techniek en de onderzoekscompetentie van leerlingen. We gaan dieper in op het WAT via de vraag: ‘Wat verbindt de verschillende disciplines binnen STEM (Science, Technology, Engineering en Mathematics) tot een geheel? Tegelijkertijd maken we verbinding tussen STEM en de ruimere klaspraktijk. In een vierde luik onderzoeken we hoe goed STEM-onderwijs een hefboom kan zijn voor gelijkenkansenonderwijs. We gaan hier dieper in op de WIE-vraag. Daarnaast staan we specifiek stil bij de kansen die STEM-onderwijs biedt om Zin in leren! Zin in leven! te realiseren en omgekeerd. In elke sessie wordt visie gekoppeld aan de klas- en schoolpraktijk.
Je neemt deel aan een lerend netwerk als individu of als vertegenwoordigers van schoolteams (max 3 deelnemers per school). De 2 bijeenkomsten (hele dagen) vinden plaats in het eerste trimester van het schooljaar 2017-2018.