Na de basisvorming Leercoaching op internaat, willen we graag een diepere kennis rond een aantal thema’s bijbrengen die nodig is om op een effectieve manier aan leercoaching te kunnen doen.
We beogen volgende zaken:
- impact op de kwaliteit van de doelgroep (kennis, vaardigheden, attitudes)
- impact op het handelen van de doelgroep
- impact op het leren van internen of het functioneren van internaten
Concreet – worden volgende thema’s tijdens modules verspreid over 2 schooljaren behandeld:
Schooljaar 2017-2018
- Plannen, organiseren, uitvoeren, uitstelgedrag en faalangst, specifieke planningsproblematiek bij de puber leren begrijpen en manieren om ermee om te gaan verkennen
- Breinbeleid, geheugengebruik, tekstvakken leren begrijpen en manieren om ermee om te gaan verkennen
Schooljaar 2018-2019
- Betrokkenheid en motivatie, aandacht en concentratie, krachtige leeromgevingen leren begrijpen en manieren om ermee om te gaan verkennen
- Leren omgaan met evaluatie, zelfevaluatie, vragen lezen, antwoorden formuleren. Feedback geven en rapporten bespreken