LBC-CKL7b Introductie STEM
Doelstellingen:
Ontdekken wat STEM betekent voor de basisschoolKennismaken met de krachtige STEM-didactiek.
Wat betekent het om vanuit betekenisvolle contexten STEM-activiteiten op te zetten.
Kansen voor en van STEM binnen WO en Zin in leren! Zin in leven! ontdekken.
Doelgroep:
Leerkrachten/directie/techniekleerkacht KO + LS
Aanbieder:
Regio Limburg - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:
- Waarom STEM-onderwijs?
- Wat zijn de kenmerken van STEMmig onderwijs?
- Wat is onderzoekend leren?
- Hoe onderzoekend leren in de klas brengen?
- Wanneer spreken we van een betekenisvolle context?
- Waar bevindt STEM zich binnen het leerplanconcept ZILL?
- (Hoe STEMmig werk ik al?)
Strategie en methode:
Theoretisch kader scheppen + voorbeelden uit de klas
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 25 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 5 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
0,00 Euro
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
011 26 44 00 - secretariaat.lim@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
lesplaats nog niet gekend
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)