Deze navorming bestaat uit vier sessies, verspreid over het hele schooljaar, omdat er telkens ook met opdrachten gewerkt wordt, die in de eigen school uitgeprobeerd moeten worden. Zo proberen we er een lerend netwerk van te maken. De voorkennis van de groep zal bepalen, in hoeverre er langer stilgestaan moet worden bij bepaalde leerinhouden en of er delen kunnen overgeslagen worden om bijv. te kunnen inzoomen op andere aspecten van het evaluatiebeleid van een school. Dit zijn de voorlopige inhouden van de vier sessies:
SESSIE 1:
- zin en onzin van evalueren bespreken;
- criteria voor een zinvolle evaluatie leren kennen en toepassen;
- kennismaken met kritische 'reflexen' voor jouw evaluatiepraktijk in de klas.
SESSIE 2:
- doelgericht leren evalueren;
- vormen van evaluaties leren kennen en kritisch bekijken van praktijkvoorbeelden;
SESSIE 3:
- kindvolgsysteem of kindachtervolgsysteem?
- rapporteren: zijn punten uit den boze en smiley's te soft?
SESSIE 4: (vrijblijvend)
- schooleigen vragen, problemen, waarop u graag feedback wenst.