Aanmelden




Laden…

Even geduld...

Secundair - LGe1 Breed evalueren in geschiedenis

Doelstellingen:

Sessie 1:

 1. De deelnemers kunnen op het einde van de sessie uitleggen wat breed evalueren betekent en hoe dit een onderdeel vormt van binnenklasdifferentiatie.

2. De deelnemers kunnen op het einde van de sessie uitleggen waarom breed evalueren nodig is om de leerplandoelen voor het vak geschiedenis te behalen.

3. De deelnemers kunnen in hun eigen praktijk aangeven waar ze al met breed evalueren bezig zijn.

4. De deelnemers doen inspiratie op om met de principes van breed evalueren concreet aan de slag te gaan. 

5. De deelnemers kunnen enkele principes van breed evalueren toepassen op de eigen evaluatiepraktijk.

Sessie 2:

1. De deelnemers kunnen gericht en op doeltreffende wijze feedback formuleren.

2. De deelnemers doen inspiratie op om met de principes van breed evalueren concreet aan de slag te gaan.

3. De deelnemers wisselen (praktijk)ervaringen omtrent breed evalueren in geschiedenis evalueren uit en proberen samen tijdens een intervisiemoment oplossingen te vinden voor eventuele hindernissen.

4. De deelnemers integreren de principes van breed evalueren in hun bestaand jaarplan.

Doelgroep:

leraren so geschiedenis (alle graden)

Aanbieder: Regio Limburg - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:

Sessie over assessment in het geschiedenisonderwijs. Wat ga je evalueren? Waarom? Wie? Hoe?

Strategie en methode:

Deze professionele leergemeenschap rond breed evalueren in geschiedenis is een tweejaarlijks traject.

Tijdens een eerste volledige dag mengen we theorie met voldoende doorleefde praktijkvoorbeelden. De bevindingen over doelgericht evalueren, zelfevaluatie, procesevaluatie, evalueren van attitudes en alternatieve evaluatievormen van collega's uit vier verschillende scholen uit regio Mechelen-Brussel komen aan bod.

Tijdens de tweede sessie staan we stil bij efficiënte feedback. Vervolgens bestuderen we enkele voorbeelden van breed evalueren die de deelnemers reeds in de praktijk hebben gebracht. Tot slot integreren we de principes van breed evalueren in een bestaand jaarplan.

De derde sessie is een terugkomdag waarin we samen een evaluatie maken van het traject. Wat hebben we uitgeprobeerd? Wat is er goed gelopen? Wat is er minder goed gelopen? We bespreken samen mogelijkheden ter verbetering. Doorheen het traject is er verder mogelijkheid tot individuele ondersteuning van je pedagogisch begeleider.

Bijkomende info:

Deelnemers van deze sessie worden verwacht deel te nemen aan de vervolgsessie rond feedback en jaarplanning op woensdag 25 april 2018 (9.00- 12.00 uur).

In de prijs zijn de twee sessies van dit schooljaar, drank en lunch voor 2 februari inbegrepen.

Je inschrijven voor de terugkomdag kan pas begin schooljaar 2018-19. Deze sessie is niet inbegrepen in de prijs.

Sessies: 3 sessie(s)
Kwalificatie:

Geschiedenis.jpg

Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met donderdag 1 februari 2018 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 135,00 Euro
Lesgever: De Rose Nadia
meerdere lesgevers .
Puttevils Tim
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
011 26 44 00 - secretariaat.lim@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Pedagogische Begeleidingsdienst Regio Limburg (Inschrijven afgesloten)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • vrijdag 2 februari 2018 van 09:00 tot 16:00
    • woensdag 25 april 2018 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.