In Vlaanderen werd sinds enkele jaren het concept ‘katholieke dialoogschool’ gelanceerd. Een moeilijk concept - waar velen maar moeilijk verbinding mee kunnen maken. Onze houding rond katholiek onderwijs heeft nood aan ‘ontkramping’. De vraag mag niet zijn: hoe kunnen wij nog katholieke school zijn? De vraag is veeleer: hoe kunnen wij de toekomst ontvangen? En waarom zouden wij daarbij een tegendraadse belangstelling voor religie hebben?
Het komt er voor een katholieke school op aan in de wereld te staan en dan te zien: daar hebben wij een verhaal over…
Erik Borgman is ongetwijfeld één van de meest markante gelovige denkers in ons taalgebied. Als geen ander houdt hij de vinger aan de pols van onze samenleving en weet hij de actuele relevantie van christelijk geloven te laten oplichten, helder en eenvoudig. ‘Wij hebben daar een verhaal over’, herhaalt hij. Ook over de eigenheid van katholiek onderwijs heeft hij meermaals bijdragen gepubliceerd.
Borgman zal ons met een multimediale presentatie en aanknopend bij verhalen tot inzichten brengen. Er is ruimte om vragen te stellen, om verbinding te maken en verder in gesprek met elkaar inspiratie op te doen tijdens een prettig samenzijn.