Binnen het op handen zijnde nieuwe leerplan ZiLL heeft ook het godsdienstonderwijs een eigen plaats gekregen. Er is geen nieuw leerplan RKG. Wel werd het leerplan van 1999 ‘ingekanteld’ binnen ZiLL. Dit houdt meer in dan wat technische make-up. Dit maakt het duidelijk én mogelijk om in de godsdienstles te werken aan levensbeschouwelijke ontwikkeling in de geest en de visie van ZiLL. En met dezelfde tools.
Op de GOD-SPOT vormingsdag wordt een brede waaier aangeboden van concrete werkvormen en didactische suggesties. Al doende leren we kennen en bespreken we de mogelijke opbrengst van eigentijdse wegen voor levensbeschouwelijk-godsdienstige ontwikkeling met en door kinderen.
Elke deelnemer kan zijn eigen keuze maken uit het brede aanbod. In de loop van de dag passeren de werkwinkels: symboolpanelen, bibliodrama, filosoferen met kinderen, Godly Play, lied en muziek, praktijkvoorbeelden uit Zill, werken aan interlevensbeschouwelijke competenties, aanbod van geloofstijdschriftjes, verbindend communiceren, kijktafels, godsdiensthoek…
Tussendoor is er ruimte om vragen te stellen, nieuwe materialen te bekijken, om elkaar te ontmoeten en met elkaar inspiratie op te doen.