Je als leraar geschiedenis bevestigd weten dat je leerlingen reeds veel aan historisch denken doen, telkens je hen een rist algemene leerplandoelen en ook een aantal specifieke leerplandoelen doet kennen, doet inzien en doet toepassen.
Haalbare inspiratie bieden om de leerlingen nog meer dan voorheen het historisch denken te laten toepassen.
Getuigenissen uitwisselen van wat werkt op het vlak van het historisch denken bij de eigen leerlingen.
De lijn doortrekken van de vorige netwerkdagen van PB Antwerpen (Wilschut, Van Straaten, Janssenswillen) om gezaghebbende historici ons te laten inspireren om het historisch denken te realiseren bij de leerling.
Inzien dat differentiatie zowel een organisatiekant heeft, los van het vak, als ook veel trappen/tredes binnen de eigenheid en binnen de kern van het vak geschiedenis.
Behendig omgaan met differentiatie binnen het historisch denken.
Behendig omgaan met de organisatiekant van differentiatie (leerplan):
- Een aanpak van differentiatie kunnen vertellen en kunnen toepassen (leerplanvast) die inspeelt op verschillen in interesse en in niveau binnen één klas.
- De daarbij horende evaluatie kunnen vertellen en ook kunnen toepassen in de praktijk.