LBP-PL9 Binnenklasdifferentiatie
Doelstellingen:
Kennismaken met interactieve werkvormen om kinderen maximaal te betrekken in een korte instructie. (Expliciete Directie Instructie)
Een differentiatieles kunnen organiseren d.m.v. een soepele instructie. (IGDI)
Kinderen actief kunnen betrekken bij de procesevaluatie om het zelfsturend gedrag te vergroten.
Doelgroep:
Zorgcoördinatoren
Directies
Leerkrachten lagere school
Aanbieder:
Regio Limburg - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:
Context en input bepalen meer dan ooit onze aanpak. Vertrekkend vanuit een interactieve klassikale instructie komen we tot een gedifferentieerde instructie die zo goed mogelijk tegemoet komt aan de individuele noden van de kinderen. We hechten bijzonder veel belang aan de ontwikkeling van ondernemende vaardigheden en attitudes die kinderen nodig hebben om in een gedifferentieerde klas te kunnen leren: willen leren uit fouten, hulp vragen, hulp bieden, aan afspraken kunnen houden, zelfredzaamheid vergroten, …
Strategie en methode:
Interactieve werkvormen, ervaringsuitwisseling, doceermoment
Bijkomende info:
Na het volgen de workshop krijg je toegang tot het kenniscentrum ‘Differentiatie’ van onze website www.vlajo.org . Met de fiches en tools die je hier vindt, kan je meteen aan de slag om de lessen uit jouw eigen methode in het model te gieten.
Sessies:
1 sessie(s)
Kwalificatie:
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 5 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 19 maart 2018 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
45,00 Euro
Lesgever:
Geuens Fabienne
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
011 26 44 00 - secretariaat.lim@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Pedagogische Begeleidingsdienst Regio Limburg
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- dinsdag 20 maart 2018
van
09:00
tot
12:00
(Afgelast)