Aanmelden




Laden…

Even geduld...

8317J-module 1 Leercoaching op internaat: plannen

Doelstellingen:

Na de basisvorming Leercoaching op internaat, willen we graag een diepere kennis rond een aantal thema’s bijbrengen die nodig is om op een effectieve manier aan leercoaching te kunnen doen.

We beogen volgende zaken:

  • impact op de kwaliteit van de doelgroep (kennis, vaardigheden, attitudes)
  • impact op het handelen van de doelgroep
  • impact op het leren van internen of het functioneren van internaten

Concreet – worden volgende thema’s tijdens modules verspreid over 2 schooljaren behandeld:

Schooljaar 2017-2018

  • Plannen, organiseren, uitvoeren, uitstelgedrag en faalangst, specifieke planningsproblematiek bij de puber leren begrijpen en manieren om ermee om te gaan verkennen
  • Breinbeleid, geheugengebruik, tekstvakken leren begrijpen en manieren om ermee om te gaan verkennen

Schooljaar 2018-2019

  • Betrokkenheid en motivatie, aandacht en concentratie, krachtige leeromgevingen leren begrijpen en manieren om ermee om te gaan verkennen
  • Leren omgaan met evaluatie, zelfevaluatie, vragen lezen, antwoorden formuleren. Feedback geven en rapporten bespreken
Doelgroep:

Opvoeders en beheerders van internaten

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Module 1: Plannen, organiseren, uitvoeren, uitstelgedrag en faalangst, specifieke planningsproblematiek bij de puber

  • Inleiding
  • Hoe detecteer je internen die aan ‘pseudo-leren’ doen in de studie?
  • Waarom is het (vooral voor een puber) zo moeilijk om zich te organiseren, om te plannen en vooral: om die planning dan ook uit te voeren?
  • Welke factoren maken het verschil tussen uitstellen en uitvoeren?
  • Welke aanpak geeft goede resultaten?
  • Voorbeelden van organisatiehulpjes
  • Kenmerken en voorbeelden van goede weeksjablonen, dagplanningen, weekplanningen, examenplanningen
  • Een leerlijn voor plannen op lange termijn
  • Wat heeft uitstelgedrag te maken met faalangst? De ‘hangmatfaçade’
  • Wat is faalangst? Wat zijn belangrijke triggers? Hoe ga je ermee om?
  • Voorbeelden van modellen voor gesprekken met angstige internen en met hun ouders.
Strategie en methode:

Interactieve uiteenzetting

Bijkomende info:

De lunch is inbegrepen in de prijs.

Dit zijn de modaliteiten voor deelname aan dit initiatief.

Dit initiatief wordt georganiseerd voor leden van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Sessies: 2 sessie(s)
Kwalificatie:

Opvolging van de studiedag: Basisvorming leercoaching

Voorwaarde:

De basisvorming Leercoaching gevolgd hebben


Voor dit initiatief kan je tot en met vrijdag 15 september 2017 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 85,00 Euro
Lesgever: Deneve Marcella
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Interdiocesaan Centrum Brussel (Inschrijven afgesloten)
Guimardstraat 1
1040 Brussel (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • maandag 25 september 2017
      Katholiek Onderwijs Vlaanderen Guimardstraat 1 1040 Brussel (kaart)
      van 10:00 tot 16:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.