AFr-04 Co- teaching binnen de les Frans: wat? waarom? hoe?
Doelstellingen:
Leraren Frans verkennen de extra pedagogisch- didactische kansen van co- teaching. Zij onderzoeken op welke manier deze vorm van lesgeven hun eigen lessen Frans effectiever en efficiënter kan maken.
Doelgroep:
Leraren Frans, alle graden, alle onderwijsvormen
Aanbieder:
Regio Antwerpen - Begeleiding
Inhoud:
Leraren Frans worden voortdurend uitgedaagd om leerplangerichte attractieve en haalbare (zowel voor de leerlingen als voor de leraar) lessen te ontwikkelen. Het informatief en sensibiliserend luik beschrijft hoe co- teaching hierbij kan helpen. Tegelijk wijst de sessie op de concrete gevolgen voor de leerlingen, de leraar/leraren en de school-organisatie.
Daarna onderzoeken de deelnemers hoe co- teaching binnen hun eigen specifieke schoolcontext kan geïntroduceerd worden.
Strategie en methode:
Zowel het informatief/sensibiliserend deel als de concrete vertaling naar de eigen school- en klascontext zet de (zelf-)reflectie van de deelnemers centraal. Een leerplangericht referentiekader geeft hierbij richting.
Actieve werkvormen beogen een zo groot mogelijke participatie van alle deelnemers.
Bijkomende info:
Voor begeleiding: ‘De syllabus is niet inbegrepen in de kostprijs’
De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 15 januari 2018 inschrijven en tot en met zaterdag 13 januari 2018 uitschrijven.
Bijdrage:
15,00 Euro
Lesgever:
Van den wouwer Danny
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
03 543 97 05 - begeleiding@dsko.be
Plaats en Data:
PB Regio Antwerpen
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Noorderlaan 108
2030
Antwerpen
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 16 januari 2018
van
13:30
tot
16:00