Aanmelden




Laden…

Even geduld...

AGo-03 2018-05-22 Netwerk GOK – regio Antwerpen

Doelstellingen:

De deelnemers :

  • verkennen praktijken om gegevens te verzamelen bij de start van een nieuwe GOK-cyclus
  • verkennen praktijken om samen met het schoolteam gerichte keuzes te maken ivm de GOK-thema’s
  • informeren zich over werkwijzen om onbetaalde schoolfacturen te innen en aan kostenbeheersing te doen
Doelgroep:

SO - GOK-coördinatoren en Directies 

Aanbieder: Regio Antwerpen - Begeleiding
Inhoud:

Op onze GOK-bijeenkomst van 22 mei gaan we in op de (door)start van een nieuwe cyclus én het opmaken van een beginsituatie-analyse. We verkennen scenario’s om op een efficiënte manier tot  weloverwogen keuzes te komen voor het gelijke onderwijskansenbeleid op uw school.

Hierbij informeren we u over:

-praktijken om gegevens te verzamelen mét onder meer het gebruik van de databundels die de overheid hiertoe voorziet

-praktijken om de GOK-thema’s te bevragen bij het ganse schoolteam.

Daarnaast blijft het voor scholen een uitdaging om met het oog op gelijke onderwijskansen in te zetten op kostenbeheersing en het innen van onbetaalde schoolfacturen. Om scholen hierin te ondersteunen stelt gerechtsdeurwaarder Patrick Van Buggenhout van ‘MyTrusto’ dit project voor.

Strategie en methode:

Netwerk – informerend en activerend

Bijkomende info:

De syllabus is niet inbegrepen in de kostprijs.

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met zaterdag 19 mei 2018 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 15,00 Euro
Lesgever: Vliegen Gert
Kimpe Frie
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
03 543 97 05 - begeleiding@dsko.be
Plaats en Data:
PB Regio Antwerpen (Inschrijven afgesloten)
Noorderlaan 108
2030 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 22 mei 2018 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.