8518A Basisvorming leercoaching
Doelstellingen:
- Aan het eind van deze nascholing, kan je de link tussen het opvoedkundig project en leercoaching leggen vanuit een holistische benadering van het kind of jongere. Indien er nog geen duidelijk pedagogische visie ontwikkeld is, kan dit een aanzet zijn om daarmee aan de slag te gaan. Jouw handelen moet deze visie belichamen.
- Aan het eind van deze nascholing, begrijp je hoe effectieve feedback op de executieve functies kan worden gegeven vanuit een growth mindset. Op deze manier kan je de kans op faalangst ook verkleinen. Hopelijk wordt het een bewuste keuze om op deze manier feedback te geven.
- Aan het eind van deze nascholing, ken je de basiscomponenten van een coachende houding en wil je autonomie, betrokkenheid en competentie van de intern aanspreken en stimuleren. Je begrijpt dat een goede relatie met de intern de grootste impact heeft op het leren maar ook dat een rijke omgeving erg belangrijk is.
- Aan het eind van deze nascholing, wil en durf je vanuit deze inzichten de praktische organisatie van de studiemomenten herbekijken om nadien in team ev. te hertekenen vertrekkend vanuit een krachtige visie.
- De opvoeders willen ook reflecteren over hun eigen handelen.
Doelgroep:
Opvoeders en internaatsbeheerders die zich bezig houden met het begeleiden van het studieproces van de internen, of beleidsmatig bezig zijn met het creëren van een stimulerende leeromgeving
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
Als we meer naar een coachende rol willen evolueren in de studiebegeleiding, wat staat ons dan als opvoeder, maar ook als team te doen?
Volgende leerinhouden worden o.a. gebruikt:
- Pedagogisch kader – Team internaten
- Growth mindset
- Executieve functies
- A, B, C van coaching en motivatie
- Meervoudige intelligentie
- ICT als bondgenoot
Strategie en methode:
Het startpunt van het hele verhaal is een gedragen, gevalideerde visie die het team zin geeft om de werking en het eigen handelen te durven herbekijken.
Tijdens deze studiedag willen we graag samen met opvoeders en beheerder kijken hoe we in onze zeer diverse werkcontext toch maximaal de internen kunnen coachen in hun leerproces, door gebruik te maken van ICT, door creatief na te denken, door te zoeken hoe in het internaat het individuele leerproces kan gefaciliteerd worden.
Het is een interactieve uiteenzetting met demonstraties en creatieve werkvormen.
Bijkomende info:
De lunch is inbegrepen in de prijs.
Sessies:
2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 2 dagen op voorhand inschrijven en tot 7 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage:
25,00 Euro
Lesgever:
Vrijdags Barbara
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Guimardstraat 1
1040
Brussel
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 25 september 2018
van
09:30
tot
15:30
- Reeks
2:
(Voorbij)
- donderdag 4 oktober 2018
van
09:30
tot
15:30