Aanmelden




Laden…

Even geduld...

MTA*01 Lerend netwerk: breed screenen

Doelstellingen:

Taalbeleidsteam vaardig maken in het opzetten van een brede screening, in het aan de slag gaan met de resultaten ervan en in het interpreteren van effecten.

  • Sessie 1: breed screenen: waarom, wat en hoe? Hoe communiceren over de resultaten van breed screenen?
  • Sessie 2: hoe inspelen op noden van alle leerlingen? Aan de slag met de resultaten van de brede screening.
  • Sessie 3: wat zijn effecten? Hoe effecten zichtbaar maken?
Doelgroep:

Leraren die de brede verplichte taalscreening op hun school vormgeven. Leden van het taalbeleidsteam van de school.

Aanbieder: Regio Mechelen-Brussel - Pedagogische begeleiding
Inhoud:
  • Sessie 1: breed screenen: waarom, wat en hoe? Hoe communiceren over de resultaten van breed screenen?
  • Sessie 2: hoe inspelen op noden van alle leerlingen? Aan de slag met de resultaten van de brede screening.
  • Sessie 3: wat zijn effecten? Hoe effecten zichtbaar maken?
Strategie en methode:

 Deels wordt er input gegeven. Deels wordt er van elkaar geleerd: uitwisselen van goede praktijken, valkuilen, aandachtspunten…

Sessies: 3 sessie(s)
Voorwaarde:

Minstens 2 deelnemers per school

Deelname aan de drie sessies


Voor dit initiatief moeten minimum 2 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 25 september 2018 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: van Ael Gerd
Philips Iris
De Braekeleer Helga
Binnemans Tine
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Diocesaan Pastoraal Centrum (Inschrijven afgesloten)
Varkensstraat 6
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 26 september 2018 van 09:00 tot 12:00
    • woensdag 7 november 2018 van 09:00 tot 12:00
    • woensdag 8 mei 2019 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.