Inhoud:
Sommige leerlingen leren door veel vragen te stellen, anderen leren al doende. Lesgeven vanuit één voorkeurstijl levert bijgevolg een lager leerrendement op. Een combinatie van verschillende stijlen zal het leerproces krachtiger maken rekening houdend met het doel dat je wilt bereiken.Tijdens deze actieve workshop krijg je kapstokken aangereikt om ruimer naar jouw lessen en kinderen te kijken. Dit alles aan de hand van de leerfasen van Kolb.
- Hoe ga ik in de dagelijkse praktijk om met de verschillen tussen mijn leerlingen en wat levert dit op?
- Hoe kan ik mezelf en mijn leerlingen anders gaan bekijken?
- Hoe ver kan ik gaan om mijn eigen leerkrachtstijl te verruimen?
- …
Na het volgen van de workshop krijg je toegang tot het leerkrachtgedeelte van de website waar je talrijke tips en opdrachten terugvindt.
Strategie en methode:
Interactieve werkvormen, ervaringsuitwisseling, doceermoment
Na het volgen de workshop krijg je toegang tot het kenniscentrum ‘Differentiatie’ van onze website www.vlajo.org . Met de fiches en tools die je hier vindt, kan je meteen aan de slag om de lessen uit jouw eigen methode in het model te gieten.
Voorwaarde:
Door in te schrijven, verklaar je je akkoord met de algemene voorwaarden.
Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 11 februari 2019 in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
PB Regio Limburg
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 12 februari 2019
van
09:00
tot
12:00