Doelstellingen:
In deze vorming leer je hoe je stap voor stap taaltaken kan opstellen en hoe je leerplandoelen en het ERK kan integreren in de klas. Elk onderdeel van een taaltaak wordt uitvoerig bespro-ken.
Doelgroep:
Leraren Frans, Engels en Duits
Inhoud:
Je leert taaltaken ontwerpen vanuit een authentieke taalsituatie en eigen materiaal verwerken tot een volwaardige taaltaak. Valide evaluatieroosters, conform aan het leerplan en op basis van het ERK, zorgen voor een kwaliteitsvolle resultaatsbepaling. De taaltaken worden volledig ge-screend aan de hand van reflectie-instrumenten. Via een vragenronde krijg je de gelegenheid om met andere deelnemers ideeën uit te wisselen en knelpunten te bespreken. Ten slotte worden de taaltaken versterkt met een zelfreflectie-instrument, een portfolio, waarin de sterktes en werkpunten aangetoond worden zodat gerichte feedback en remediëring mogelijk is.
Strategie en methode:
Vorming met actieve “doe”-momenten en regelmatig overleg.
Plaats en Data:
Pedagogische Begeleidingsdienst Regio Limburg
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- donderdag 8 november 2018
van
09:00
tot
12:00