Doelgroep:
Alle leerkrachten godsdienst (uit het Vrij Onderwijs), die voor klassen staan met een (hoog) percentage moslims
Inhoud:
Op het eerste gezicht lijkt het tegensprekelijk dat moslimgelovigen het vak rooms-katholieke godsdienst volgen. Leidt dit niet vanzelfsprekend tot spanningen van allerlei aard, tot disputen i.p.v. tot dialoog? Hoe slagen leerkrachten godsdienst erin om vanuit de Bijbelverhalen en de katholieke traditie andersgelovigen levensbeschouwelijk te laten groeien? Hoe gaan ze om met de verschillende religieuze denkkaders, met al dan niet symbolisch denken, met diverse Bijbel- en Koraninterpretaties? Dit netwerk zegt niet hoe het moet. Via uitwisseling van praktijkvoorbeelden kunnen we elkaar in onze concrete lespraktijk verrijken.
Strategie en methode:
Intervisie verrijkt met inhoudelijke impulsen en denkkaders
Plaats en Data:
Instituut Maris Stella
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Turnhoutsebaan 226
2140
Borgerhout
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- dinsdag 9 oktober 2018
van
13:30
tot
16:00
(Afgelast)
- donderdag 17 januari 2019
van
13:30
tot
16:00
(Afgelast)
- dinsdag 26 maart 2019
van
13:30
tot
16:00
(Afgelast)
Sint-Norbertusinstituut
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Amerikalei 47
2000
Antwerpen
(Kaart)
- Reeks
2:
(Afgelast)
- donderdag 11 oktober 2018
van
13:30
tot
16:00
(Afgelast)
- dinsdag 15 januari 2019
van
13:30
tot
16:00
(Afgelast)
- donderdag 28 maart 2019
van
13:30
tot
16:00
(Afgelast)